Nasıl Bir Dünya?

Yazarlarımız

Hangi Konularda Yazdık?

Kim Ne Yazdı?

Sayfalar

20 Ağustos 2010 Cuma

Doktor nasıl bulunur? :)

 
Soldaki ben oluyorum :)

Hamile olduğumu öğrendiğim ilk andan itibaren başladı doktor arayışım. Bağlı olduğum sigorta kuruluşunun karşılayacağı bir doktor ilk tercihimdi ve bu açıdan benim için en avantajlısı Acıbadem Hastaneleri’nin doktorlarından biri olacaktı. Bu noktayı belirledikten sonra seçeceğim doktorun işyerime yakın olan polikliniktede çalışıyor olması ikinci tercihim oldu.

Sonra açtım Acıbadem’in doktorlarımız sayfasını. Hem Bakırköy’de hem de Etiler’de görev yapan doktorları belirledim. Sonra çok anlarmışım gibi hepsinin cvlerini inceledim tek tek :) olabildiğince uzun zamandır görev yapmış olan ve en sevimli görünen doktoru seçtim :)
Benim bu seçim şeklim pek örnekler listesine girecek cinsten değil, biliyorum :)

Doktorla ilk randevum pek bir hayal kırıklığıydı. Bunun sebebi benim bilgisizliğimdi tabi... Ben zannediyordum ki, daha ilk gidişimde ultrasondan göreceğim ufaklığı. Meğer süreç öyle işlemiyormuş. Kontrol yapılıyormuş ve “Hayırlı olsun, hamilesiniz” deniyormuş.

Aslına bakarsanız, doğum zamanına kadar doktorumdan cidden çok memnundum. Bunun en önemli sebeplerinden biri doktorumun normal doğumu destekleyenlerden olmasıydı. Diğer bir sebebi, gerçekten çok güleryüzlü ve pozitif biri olmasıydı. Her gidişimde sanki 40 yıllık dostmuşuz gibi karşılaması, sorduğum her soruyu bıkmadan cevaplaması, bizim sevinçlerimize ortak olması...

Doktorumdan memnuniyetsizliğim doğumdan sonra oldu benim. Daha doğrusu hayal kırıklığım... (doğum hikayemiz burada)


 Tibet'in bu fotoğrafı her şeye rağmen hayat güzel der gibi sanki, değil mi? :)

Hastanede doktorum için bütün hemşireler çok iyi olduğunu söylüyordu. Normal doğum aşığı olduğunu. Hastanenin sahibi bile kendi yeğeninin doğumunda onu tercih etmiş. Bütün bunlar hep içimde “Ne kadar doğru bir seçim yapmışım.” diye düşündürtüyordu bana.
Yine de yanlış demeli miyim bilmiyorum...
Onun da, benim de, oğlumun da şanssızlığıydı belki de...
Benden başka böyle bir yaşanmışlığı yoktu neticede... öyle biliyorum...

İyi olduğu söylenen her doktorun size gelince iyi olacağının bir garantisi yok. Hiç bir zaman yapmayacağı bir hatayı sizde yapabilir. Bunun her türlü sebebi olabilir. O hafta kötü bir zaman geçiriyor olabilir mesela. İlla kötü bir şey olmasına da gerek yok, hayatında ilk defa dikkatsizlik etmiş olabilir... Kimbilir...



Ben yaşadığımız bu olayda benim, oğlumun ve eşimin ve hatta çevremizin görmesi gerekenler, tecrübe etmesi gerekenler olduğuna inanıyorum ve doktorumuzun da...

Onu bu konuda suçlamıyor olmam onu doktorum olarak hala kabul ettiğim anlamına gelmiyor tabi ki... Bundan sonra ona da gitmem, normal doğum da yapmam.
Bu böyle biline!!! (kime gönderme yaptıysam artık, bilmiyorum. Kendime herhalde) :)))))

Not: Tibet’in kolunda doğum sırasında oluşan durum tıpta “Brakial pleksus” olarak geçmekte.
 Tibet’le aynı sıkıntıları paylaşmış güzel bir kızımız da var bloglarda.
Sude’nin durumunu da annesinin bu son yazısından öğrenebilirsiniz. 

0 yorum: