Nasıl Bir Dünya?

Yazarlarımız

Hangi Konularda Yazdık?

Kim Ne Yazdı?

Sayfalar

19 Aralık 2010 Pazar

Depresyon Lüks Değil ama Gereksiz

Anne olmak özellikle belli bir yaşın – mesela 30 – üzerindeki kadınlar için çok kolay başedilebilir bir sınav değil. Senelerin getirdiği alışkanlıklar, yaşam tarzı ve kariyerin çok önüne geçen bir sorumluluk ve özveri ile karşılanması gereken varlıklar, çocuklarımız, hayatın içine dahil olduğunda ister istemez hayatın merkezi, odak noktası oluyorlar.

Bu noktada en önemli şeyin “sakin kalmak” olduğunu öğrendiğimde artık geriye dönüp değiştiremeyeceğim günlerin de geçmiş olduğunu üzülerek fark ettim. İkizlerimin özellikle bir yaşına kadar olan sürecinde çok ciddi anlamda bunaldığım dönemler oldu ve ben de pek çok anne gibi bu yaşadığım ağırlığı bebeklerime yansıtmamaya çalıştım. Ancak ne kadar sıksa da insan kendini bir yerlerden patlak verir eninde sonunda. Ben de onlara yansıtmamaya çalıştığım üzüntülerimi en yakınımdakilere yansıttım pek çok zaman istemeyerek. Biriken yorgunluklar, uykusuzluklar ve sağlıklı iki çocuk büyütme telaşım içinde depresyona girmeye ramak kala kendimi toplamak için silkinmeye karar verdiğim anlar çok oldu. Bazen başarabildim, bazen başaramadım. Yapmaya çalıştığım şey hep hayatımda güzel olan şeyleri düşünmeye çalışmak olsa da anlık stresler ve üzüntüler beni oldukça yıprattı.

Anneliğe alışmak, bu kimlikle hayata devam etmek tamamen durumu kabullenmekle ilgili aslında. Bir kez bu durumu kabullenince sonra her şey çok daha kolay oluyor. Annelerin de depresyona girme lüksü olabilir belki ama en kısa sürede kendini toparlamak şartıyla. Yaşadıklarını artı ve eksileriyle ortaya döktükten sonra çıkan sonuç olumlu ise depresyodayım demek şımarıklıktan başka bir şey değil, bunu öğrendim.

Bu yüzden kendi kendime uygulamaya çalıştığım terapiden bazı notlarla noktalamak istiyorum

* Çocuklarım sağlıklı, sevgi dolu bir ortamda büyüyorlar
* Sevdiğim adam yanıbaşımda, çocuklarını ve beni seviyor
* Geçim sıkıntımız yok
* Miniklerimin nasıl büyüdüklerine şahit olmak çok büyük bir şans
* Bugünler geri gelmeyecek, tadını çıkartmalıyım
* Yorgunum ama geçecek
* Her şeye yetişmesem de olur, ev işleri ya da başka çok önemli olmayan şeyler her zaman bekleyebilir, bunları sıkıntı yapmamalıyım
* Mükemmel anne diye bir şey yoktur, kendimi iyi hissetmem daha önemli

Şimdilerde kendimi iyi hissedebilmek için bu noktaları daha sık düşünmeye, aklımdan çıkartmamaya çalışıyorum ve bunu tüm annelere tavsiye ederim.

0 yorum: