Nasıl Bir Dünya?

Sayfalar

6 Temmuz 2010 Salı

Tatiliniz Zehir Olmasın

Yaz geldi geçiyor. Bazıları tatile başladı, bazıları tatil hazırlıklarında, bazıları kararsız...

Bende şu anda tatil hazırlıkları yapan kısımdayım. Bu seneye kadar hiç bu kadar tatil özlemi çekmemiştim.

Bugün sizlere " çocukla tatil nasıl olur "u kendi deneyimlerimle anlatacağım.

Bizim hayatımızda çocukla tatil, "Gazihan Yürümeden Önce" ve "Yürüdükten Sonra " olmak üzere iki kısımdan oluşuyor.

Çocuk Yürümeden Önce Tatil

Bu yaş grubunuzda çocuğunuz varsa hiç düşünmeden tatile çıkabilirsiniz. Toplayın valizlerinizi canınız nereye istiyorsa oraya gidin. hatta imkanınız varsa yurtdışına bile gidebilirsiniz. Çünkü,

- çocuğunuz bu dönemde günde 2 kere uyuyordur

- çocuğunuz bu dönemde daha yürümüyordur

- çocuğunuz bu dönemde çoğunlukla süt içiyordur

- çocuğunuz bu dönemde tamamen size bağımlıdır

- çocuğunuz bu dönemde bir emzik veya oyuncakla oyalanabilir

ve bu maddeler dahada artırılabilir.

İşte biz tam da bu 0-1 yaş döneminde süper bir tatil yaptık. Ayrıntılarını merak edenler bir tık yapmanız yeter. Orada da göreceksiniz ki 1 ay içinde yürümeden önce ve yürüdükten sonra durumunu yaşıyoruz.

Bu dönemde çocuğun sevdiği oyuncakların bir kısmını, beslenme araçlarını (biberon vs), bolca kıyafet, bolca bez ve ıslak mendil, ağrı kesici ateş düşürücü şurup almanız, tatilinizin genel anlamda iyi geçmesi için yeterli olacaktır.
Eğer araba ile seyehat edecekseniz kesinlikle çocuğunuzun uyku saatlerinde yolculuk yapmanızı tavsiye ederim. Böylelikle eşinizle uzun zamandır yapamadığınız güzel bir sohbet ya da deliksiz bir kitap, dergi okuma fırsatı yakalarsınız.

Yok siz bu dönemi geçirdiyseniz ve artık çocuğunuz yürüyorsa , derdini anlatacak kadar konuşuyorsa kesenize uygun bir tatil köyü, otel vs.'ye gitmenizi tavsiye edeceğim.
Çocuğunuz Yürüdükten Sonra Tatil

Ben oğluma hamile kalmadan önce uzun yıllar ilaç firmasında çalıştım ve bütün toplantılarımız 5 yıldızlı otellerde ve tatil köylerinde olurdu. Sabah 8'de toplantıya girer, akşam 6'da çıkar ve otelin sadece yemek bölümünden faydalanabilirdik. Böyle oteller bana her an toplantıya girecekmişim havası verdiği için asla otel tatiline sıcak bakmazdım.
Ta ki eşimin geçen ay Manavgat Voyage otelde 2 günlük olan toplantısına gidene kadar.
İnanılmaz keyifli ve rahat bir 2 gündü ki tadı damağımızda kaldı. Şimdi kendi yapacağımız tatil için bütçemize uygun otel arayışı içerisindeyiz.
Bu yaş grurbunda çocuğunuz varsa kesinlikle otel tatilini önereceğim.
Çünkü;
-Çocuğumuz artık yürüyor ve bize bağımlı değil. Genellikle bizim gitmek istediğimiz yönlerin tam tersine gitmek istiyorlar.
-Çocuğumuz artık yürüyor ve yemeğini kendisi yemek istediği ve yemek seçtiği bir dönemdedir. Böyle otellerde et,balık,sebze her çeşit yemek aynı anda mevcuttur. Birini yemezse birini mutlaka yiyecektir.
-Çocuğumuz artık yürüyor, ve çoğunlukla 2 yaş sendromu başlamıştır. Full inatlaşma ve dediğim dedik dönem. Onun için sürekli ortam değiştirilen bir tatil zor olacaktır.
-Çocuğumuz artık yürüyor, ve parkta oynama isteği had safhadadır. Gezerek yapılan bir tatilde heryerde park bulma imkanı kısıtlıdır.
-Çocuğumuz artık yürüyor, hatta koşturuyor. Böyle tatil yerlerinde istediği yere koşabilir. Araba çıktı, bisiklet çarptı durumu söz konusu değil. Hatta kaybolma ihtimali bile yoktur.(umarım)
İşte bu ve buna benzer sebeplerden dolayı biz en az 4-5 yaşına gelene kadar otel tatilini yapmayı planlıyoruz.

Şimdi;
Neden otel tercih etmeliyizi kendi tecrübelerimizle özetleyeyim.
Güzel bir kahvaltı ile güne başladık.
Sonra havuz keyfi yapmak için odaya gittik üzerimizi değiştirdik
( Böyle yerlerde kaldığınz oda ile yemek yediğiniz yer ve havuz arasında uzun mesaİtalikfe vardır. A noktasından B noktasına gitmek için bile çocuğunuz efor sarfediyor. )
Havuzda hem siz hem çocuğunuz keyifli zaman geçiriyorsunuz. Dilerseniz deniz kenarında kum oynayıpda vakit geçirebilirsiniz.
Bir bakmışsınız öğlen olmuş. Tekrar odaya gidip bir duş aldık ve öğlen yemeği için tekrar restauranta gittik. Bu sırada Gazihan o kadar yorulmuştu ki karnına inen 1-2 lokmada rehavet çöküp masada uyuyakaldı.
Akşam 5' e kadar uyudu. Tam 4 saat horul horul uyudu. Bende ayağımı uzattım kitabımı okudum, hatta 1 saatlik bir şekerleme yaptım.
Saat 17:30'dan 19:00'a kadar da havuz keyfi yaptık. Bu sırada babamızın toplantısı bitmişti, oda katıldı bize.
Sonra akşam yemeği için hazırlandık, güzel bir yemek yedik.
Akşam 20:30'da miniclup'a gittik.Gazihan o kadar eğlendi ki. Miniclup sona erince müziğin tekrar çalması için ağladı.
Sonrasında etrafta yürüyüş yaptık.O kadar yorulmuş ki kucağımıza gelmek istedi, kucaklayınca da kafasını hemen omzumuza koydu. Sonra doğru yatağa.
Diğer gün de benzer şekilde keyifli ve eğlenceliydi. Havuz'dan hiç çıkmak istemedi. Orada kendine yeni arkadaşlar edindi.
Çocuğunuzun eğlenmesi demek sizin eğlenmeniz demek. Biz otel tatilinden çok keyif aldık.
Umarım sizlerde keyif alıp dinlenebileceğiniz bir tatil yaparsınız.
Kimbilir sizde bizim gibi şanslı olup, bir yaz aşkı bile bulabilirsiniz.

Sevgiler.
Not: Bizimde yeni farkettiğimiz bir durum var ki bundan böyle otel seçimini ve rezervasyonunu kış döneminde yaptırmak gerekiyormuş. Çünkü hemen hemen hepsi dolu ve fiyatlar oldukça yüksek. Kulağınıza küpe olsun.Biz şimdilik bütçemize uygun bir otel belirledik. Umarım güzel bir tatil bizi bekliyordur.