Nasıl Bir Dünya?

Yazarlarımız

Hangi Konularda Yazdık?

Kim Ne Yazdı?

Sayfalar

17 Haziran 2010 Perşembe

Sınanacağız Sevgili Anneler

Hayatın kendisi bir sınav aslında. Düşünsenize doğru yaptıklarımızdan geçer not alırken, yanlışlarımızda sendeliyoruz, düşüyoruz bazen...Ama tek fark maalesef ki 3 yanlış 1 doğruyu götürmüyor.

Sınav sistemi ülkemizde 1960’lı yıllarda aslında daha düzgün işlermiş. Babam üniversite girişini anlatır hep... Başarılı bir öğrenci ve derece ile bitiriyor okulunu... Bir sınava giriyorlar ve puan alıyorlar, bu puan ile istedikleri üniversiteye kayıtlarını yaptırıyorlar. Ne kadar güzel değil mi, hem tüm lise hayatın boyunca olan başarından sorumlusun, hem de sistemin değil senin uygun gördüğün, arzu ettiğin üniversiteye kaydını yaptırıyorsun.

Aslında keşke her şey sadece üniversite giriş sınavını değiştirmekle bitse, ama nerede? Yavrular daha anaokulu için sınavlara, mülakatlara maruz kalıyorlar. Ben yeni öğrendim, eh ne de olsa yeni yeni konu ile ilgilenmeye başladım, bir çok iyi okulun anaokulu sınıfına daha o sene kapanmadan başvurmak, eğer okul tarafından uygun bulunursa maaile mülakata alınmak durumumuz var. Yani sınav bitmedi, bizim için de sınavlar devam ediyor. “Lütfen”diyor okulllar, “Neden bizi tercih ettiğinizi anlatın” başladı mı ilk sınav, minik yavrularımız da nasipleniyor o minnacık yaşlarında...

Ben de dahil, küçücük yaşlarda kurslarla, 3 yanlış 1 doğrularla, deneme testleri ve tercih listesi ile büyümedik mi? Ne de zor gelirdi benden 1 yaş küçük arkadaşım haftasonu dışarıda oynarken ben kitaplarımı alır kursa giderdim. O pırıl pırıl zihinler “hadi koşun, yarışın” tezahüratları ile dolarken “ama ben küçüğüm daha oynamam lazım, bunlara sonra baksak olmaz mı” deseydik, deyiverseydik ne de güzel olurdu.

Sırf bu nedenlerle, umut ediyorum ki oğlum da bizimle hemfikir olur, yarışa çok kaptırmaz kendini, bir yarış içinde olmadan, salt ve temiz bir eğitim alabilmek için emek harcar. Son zamanlardaki eğitim politikaları giderek iyileşiyor, evet içerikte bir takım sorunlar var ama sistem giderek güzelleşiyor. Okul öncesi yaşın düşürülmesi, yaş dağılımı ve müfredatın gayet başarılı olduğunu biliyorum. Ancak içerik ile ilgili endişelerim hala devam ediyor...

Sevgiler

0 yorum: