Nasıl Bir Dünya?

Yazarlarımız

Hangi Konularda Yazdık?

Kim Ne Yazdı?

Sayfalar

13 Şubat 2010 Cumartesi

'Çekirdek'ten yetiştim, çekirdek denizindeyim...


Bilmezdim geniş ailenin ne demek olduğunu
evlenmezden önce.
Bayramlar benim çekirdek ailem için bir tatil fırsatıydı yalnızca.
Flört dönemimizdeyken ilk defa adımımı attım böyle bir geniş aile evine.
Müstakbel eşimin anneannesinin eviydi.
Önce isimleri bile hatırlayamadım, kim kimdi?
Herkes beni merakla bekliyormuş meğer.
Gelin adayı... Herkes inceliyor rahatsız etmeden, inceden inceye...
O an dank etti, hep bahsedilen büyük bir Karadeniz ailesinin içindeydim artık.
Evlendim, düğünde öptüğüm 500 kişinin yarısını hala bile tam öğrenemedim.
İlk bayram ziyaretinde, evin yoğunluğunda konuşulanları takip edemedim.
Hani hatırladın mı düğünde vardı, falanca abim denilince bazen hatırlayamadığımı itiraf ettim, bazen de utandım söyleyemedim.
Evlenirken de pek adet falan bilmezdim. Atladığım şeyler olmuştur mutlaka.
Eeee etrafta görmemiştim ki yeni evlenen hala kızı, kına gecesi yapan kuzen, damat bohçası yollayan hısım akraba...

Çekirdekten yetiştim, artık çekirdek denizindeyim diğer bir deyişle.
İkisinin de kendine göre dinamikleri var.
Çekirdek ailenin kararları yalnız kendini ilgilendirir.
Geniş ailede, çekirdeklerden birinin aldığı karar, herkesi...
Çekirdek aile, bayramda seyahat planı yapar.
Geniş aile, ziyaret planı.
Çekirdek ailede birinin parmağı kanasa 3-4 kişi ağlar.
Geniş ailede duyanlar duymayanlara anlatır, kanayan parmağa herkes bant taşır.
Bunun yanında, çekirdek ailede birbirine kırılabilecek topu topu birkaç kişi vardır.
Geniş ailede, say sayabildiğin kadar.
Ama nihayetinde bir çocuk gözünden baktığınızda geniş aile, daha fazla şımartacak insan,
daha fazla ilgi odağı olmak demek.
Ben kendi adıma memnunum.
Kızımın arkasında bi' dolu insan var.
Keyifli vakit geçirebileceği, çocukluk anıları yaratabileceği...
Başı sıkıştığında koşabileceği.
Umarım çekirdek çitlemek kadar keyif alır çekirdek denizinde.

2 yorum:

Filiz Morkoç dedi ki...

Aynı beni anlatmışın denizcim..
Çekirdek aile out, geniş aile in...

15 Şubat 2010 14:30
Adsız dedi ki...

Çok beğendim yazını canımcım..

16 Şubat 2010 23:56