Nasıl Bir Dünya?

Yazarlarımız

Hangi Konularda Yazdık?

Kim Ne Yazdı?

Sayfalar

5 Ocak 2010 Salı

Elif anne

Bu Annelerin Dünyasında ilk yazım, ne güzel bir konu ile başlıyorum.

Ben röpartaj yaparken de yazarken de çok keyif aldım umarım sizde okurken alırsınız.

Kimin hikayesini yazayım diye uzun uzun düşündüm, ilk annem geldi aklıma sonra çok sevgili eşimin çok sevgili annesi.




Onların ki inanın çok ilginç olurdu ama sonra bir anda daha da ilginç olabilecek bir hikaye sahibi belirdi gözümün önünde '' canım oğlumu emanet ettiğimiz Elif teyzesi ''


30 lu yaşlarının sonunda,evimizde bebeğimize bakan, sevgi dolu, leziz yemekleri olan, İstanbul da oturan ama denizi görmemiş olan, kendi genç ama yaşadıkları nedeniyle ruhu bir kaç yaş ilerde Elif ...

Elif, ilkokulu okumuş sonra akraba evliliği ile kendini evlilik dünyasında bulmuş, aslında halasının oğlunu da içten içe istemekteymiş kısmet işte gönlüne göre oluvermiş herşey...



O günlere geri dönüp hikayeni paylaşırmısın dediğimde ilk söylediği '' babama kırılmıştım aslında ilk sorduklarında hemen verdi beni '' oldu.. biraz naz yapmalıydı ailesi birkaç kez gidip gelmeliydi hala oğlu ama olmamıştı işte..

Ankaranın bir köyü evlenmişti ve işte hamileydi.

* Kaç yaşında anne oldunuz Elif hanım?

büyüğü 19 unda küçüğü de 22 de doğurdum.

* Kaç çocuğunuz var?

2 kızım var.-Büyük 18 , küçük 15 yaşında.

* Bebeğinizi kollarınıza aldığınız ilk an neler hissettiniz?

Çok güzel bir duygu tabi.. çok heyecanlandım..ama bilirsiniz köyde zaten durmadan doğururlar ve o kadarda büyük birşey gibi karşılanmaz bu durum..ama ben çok sevindim hele kız oldu ya.. bir başkaydı benim için

* Lohusalık döneminiz nasıl geçmişti?

40 gün yattım dinlendim, halam yani kaynanam iyi baktı bana sağolsun, bizim orada lohusayı yanlız bırakmazlar. Malum Al karısı ( Bilmeyenleriniz için : Al karısı , eski türk boylarından beri Anadoluda süre gelen bir söylemdir, inanışa göre, Alkarısı lohusa kadınlara gider ve onların ciğerlerini çekermiş. Lohusa kadının yanında kimse olmadığı zamanlarda da evin bir yerinden çıkıp gelirmiş. ) korkusu var.

Süt olsun diye yedim içtim, o şimdi ki bunalım dediklerinden olmadı bende zaten nasıl olacak. Köy yeri evde tüm işler bize bakar, kocam o zaman tam kız doğdu kasabaya çalışmaya gitti, 40 gün dinledim ya bir o dur sonra tam gaz tarlaya devam.

* Lohusalık dönemi için önerileriniz nelerdir?

Yattıp dinlenmek lazım, öyle sizin yaptığınız gibi aman hemen hayata başlayayım olmaz, yorgun oluyor anne , bebekte zaten ancak kendine geliyor.

* Anneliğiniz konusunda hiç pişmanlık yaşadınız mı?

Yaşamazmıyım, kızlarıma hiç oda yapamadım şimdi böyle görünce içim sızlar, torunuma artık inşallah.Bizimkiler ancak son 2-3 senedir bir odaya sahipler. Birde daha küçükkken sinirlendiğimde bağırırdım , insan öyle çok gençken daha sabırsız ve tahammülsiz oluyor şimdi olsa sesimi yükseltmem onlara .

* Çocuk yetiştirmenin en zor ve en keyifli yanları nelerdir?

En zor kısmı hastalanmaları ile uğraşmak, ruhen yoruluyor insan , keşke diyor onun yerine ben hastalansaydım gerisi teferruat...tüm zorluklar geçici. Keyifli yanları da sizin oğlanın zamanları 2-3 yaş bıcır bıcır konuşup, öpücük kondurmaları yokmu , dünyayı unutturuyor insana...

* Sizce çocuk hangi yaş döneminde anneyi daha çok zorlar?

Ergenlik zor ergenlik...Benim büyük kız şimdi şimdi beni rahat bıraktı, küçük inadım inat, herşeye muhalefet, hep ilgi ister, ders çalışmaz en zor kısmı yaşıyorum ama buda geçecek diyorum ne yapayım.

* Annelerimiz döneminizde anne olmakla şimdi anne olmanın farklılıkları nelerdir , hangisi daha zor sizce?

Şimdi anne olmak daha zor, ben hem bugünün hem dünün zorluklarını yaşadım bu yüzden söyleyebilirim , şimdi anne olmak zor. Eskiden zorluk bez yıkamak, mama yapmaktı , şimdi başka dertler var. Etraf kötü nasıl koruyacağımızı şaşırıyoruz kızları.

* Günümüz annelerine tavsiyelerinizi alabilir miyiz?

Şimdiki anneler zaten herşeyi okuyup öğreniyor,ne tavsiyem olacak benim... bir tek şunu söylemeden geçemiyeceğim, sevgi önemli.. insan çok ama çok sevmeli çocuğunu

Elif duygularını o kadar içten paylaştı ki , üzerine söyleyecek birşey bulamıyorum...
Sevgili oğlumun sevgili Elif teyzesi içten paylaşımın ve oğluma sevgiyi öğrettiğin için teşekkürler...

---Kaymaçina---

0 yorum: