Nasıl Bir Dünya?

Yazarlarımız

Hangi Konularda Yazdık?

Kim Ne Yazdı?

Sayfalar

14 Ocak 2010 Perşembe

Babaya sertifika...

Bir bebekle hayatımız tümden değişiyor,anne ve baba olarak  asla eskisi gibi olmuyor hiç birşey.Olumlu olumsuz bir sürü yenilik beraberinde geliyor.Annelik ,hamileliği ilk öğrendiğin andan itibaren bir ateşle düşüyor kadının içine.Ona göre yemeye,içmeye başlıyorsun.Sağlığını,zekasını daha o zamandan düşünüyorsun.Doğmamış da olsa evladım hissi yavaş yavaş yerleşiyor insanın içine.Bu hisle,sonsuz sevgiyle beraber de kucaklıyorsun bebeğini.Sorumluluk daha az ağır geliyor. Fedakarlıklar ,binbir emek arka arkaya sıralanıveriyor,sağlıklı olsun da gerisi mühim değil diyebiliyorsun.

Baba olmak nasıl acaba?Bunu tam olarak bilemiyoruz tabii.Eminim ağır bir sorumluluk hissediyorlardır omuzlarında;ama kariyerime devam mı etmeliyim yoksa kendim mi bakmalıyım gibi hayati bir çelişki çıkmıyor babaların karşısına,yaşamları değişiyor elbet ama anne kadar derinden değil bence.Baba daha çok yardımcı görevi görüyor  anneye.En azından'' ilk zamanlar'' sürecini biz böyle yaşadık.Ben de bir çok anne gibi bebeğimi kimselere emanet edememe duygularına kapıldım.O ağlarken babası pışpışlasın ben uyuyayım demedim hiç.Hep beraber davrandık ,baktık ilk zamanlar.En çok da annemle beraber.
Ama kızım büyüdükçe ,iyiden iyiye iletişim kurmaya başladıkça ,babasına da aşık olunca ben kendimi daha devre dışı bırakabilir hale gelmeyi öğrendim..Babası oyun arkadaşı onun.En çok işime yarayan kritik kısım da burda devreye giriyor. Artık;
Bu sayede kendime ait özel zamanlar ayırabilir hale geldiğim için,
Annemde kaldığım uzunnn zamanları sorun etmeden sessizce karşıladığı için,
O ilk zamanlar yaşadığımız yardımcı olma durumundan daha çok baba olarak ne yapabilirim,ne öğretebilirim,ne oynayabiliriz ,nasıl daha iyi yaşayabiliriz diye sorular sormaya başladığı için ,
Girip girip çıktığım tüm depresyonlarımı şaşırmadan kabullendiği için,
Her zaman çok iyi baba olacağını hissettirdiği ve daha birsürü iyiliği için onun başarı sertifikasını hakettiğini düşünüyorum.
Hepimizin çocuklarının analı,babalı,aile sıcaklığında ,yuva olmuş evlerde büyümesi dileğiyle...

---Burcu Özden---

0 yorum: