Nasıl Bir Dünya?

Yazarlarımız

Hangi Konularda Yazdık?

Kim Ne Yazdı?

Sayfalar

10 Ocak 2010 Pazar

Baba olmak...

Nasil bir sey acaba? Neler hisseder bir baba? Anne 9 ay cocugunu karninda tasir, her hareketinden haberdar olur. Ama baba dogumdan sonra bir bağ kurmaya calisir bebekle. Hamileligim boyunca pek öyle nazli bir hamile olmadigimdan, son ana kadar her isimi kendim yaptigimdan pek yardima ihtiyacim olmadi hamileligimde. Thomas'in bana olan destegide normal yasantimizda oldugu gibi devam etti. Dogumda bana cok yardimci oldu, Leon Can'in göbegini o kesti. Dogumdan sonra onda gözledigim, aklima gelen ilk sey, bir yere gidilecekse hep iki kisilik plan yapmasiydi. Artniyetsiz, sanki hala iki kisiymisiz gibi yani. Dogumdan sonraki ilk iki ay annem yanimdaydi, o yüzden pek farkina varmadi sorumluluklarinin, herseyi aslinda beraber yapmamiza ragmen, annemin burada olmasi ona güven verdi. Annem dönünce, kendi deyimiyle, birden buz gibi suya atilmis hissetti kendini. Bilmiyorum ama cevremde de Almanlarin genelinde gözlemledigim sey, eslerine cok yardimci olmalari. Thomas'in Leon Can'a alismasi belki abartisiz 5-6 ay sürdü ama alistiktan sonra cok seyiyle o ilgilendi.

Gece uykudan uyaninca gitti yanina, sabah erkenden o uyandi benim biraz daha uyumam icin. Her aksam Leon Can'i yatirmak onun görevi örnegin, ya da sabah beslenmesini hazirlamak...
Ilk etapta hicbir sey cok kolay olmadi, ikimizinde cok seyi ögrenmesi yeni rolüne alismasi gerekti. Zamanla hersey yerine oturuyor. Simdi Leon Can sabah uyaninca "wo ist die Thomas?" (henüz artikelleri oturtamadik:)) Thomas nerede diye babayi ariyor, ona askerlik arkadasiymis gibi sadece Thomas diyor:) Simdi cok farkli bir bağ var aralarinda. Onun icin birisi birsey yapmak isterse, hayir Thomas yapacak diyor. Böyle sarilip sarilip öpüyor babasini :)

Ama bir insanin kendi cocuklugu ebeveyn oldugu zamani cok etkiliyor bence. Thomas ailesinden sevgi görmedigi icin, sevgisini cok zor gösteriyor. Daha dogrusu gösteriyordu. Simdi hersey cok farkli, kendi babasi gibi biri olmak istemediginin farkina vardi, bu onun icin cok önemli bir adim. O yüzden benim esim, Leon Can'in Thomas'i simdiye kadar ki zamani basariyla tamamladigindan basari sertifikasini haketti:)

---Efsun---

0 yorum: