Nasıl Bir Dünya?

Yazarlarımız

Hangi Konularda Yazdık?

Kim Ne Yazdı?

Sayfalar

26 Ocak 2010 Salı

Anneliğimin maruzatları...

Madem anneliğimize not vereceğiz bu hafta, o halde bu iş için notları oğlumun vermesi gerekir diyerek yazımı kendisine ithaf etmek istiyorum.

Canımın içi mis kokulu kuzum benim,

Anlatmaya başlamadan önce bilmeni isterim ki annelik adına yani sana annelik yapmak adına dünyadaki hiçbir anneyi yeterli göremiyorum ben, hele ki kendimi hiç... Çünkü sen benim mis kokulu kuzumsun elimde ne varsa verdiğim, ama hep daha fazlasını veremediğim için vicdan azabı duyduğum yavrumsun.. Biliyorum her yavru daha iyisine layıktır.. Tıpkı senin gibi..

Öncelikle bilmen gerekir ki ben de anne olmak hayalleriyle büyüdüm hep, hayattaki en büyük hayalim bir çocuğumun olmasıydı.. Hatta itiraf ediyorum bir kızım olsun istedim hep. Öncelikle bu cinsiyet tercihim için çok utanıyorum şimdi.. Bilememişim oğlan annesi olmanın, günden güne anneye düşkünleşen bir kuzunun hayatıma katacağı iç huzuru.. Affet oğlum..

Babanı seçmek

Hayatım hakkında verdiğim en doğru kararın babanı seçmek olduğu söylerim hep. Gerçekten de senin adına da düşününce anlıyorum ki sana babandan daha iyi bir baba seçemezdim ben, bunu büyüdükçe sen de anlayacaksın eminim.

Babanla evlendikten sonra senin aramıza katılmana karar verdikten sonra tam 13 ay bekledik yavrucağım, nedendir bilinmez, çok uzun sürdü senin yola çıkman.. Sanma ki booş oturduk, her türlü testi vs. yaptırdık babanla, acaba bir sorun mu var diye.. ama meğer zamanını beklermişsin sen, bir gün ansızın gelmek istedin ve geldin. Seni beklerken çok dikkat ettim kendime emin ol, sağlıkla gelmeni bekledik.. Üstelik hamilelik sürecim de çok hoştu, seni beklemek ve merak etmek bir yana çok sevdim ben hamile olmayı, bence muhteşem bir duygu idi seni içimde taşımak..

Doğumdan sonra ise işte o zaman ben bir anne olarak kendimi gerçekten yargılamaya ve hep sana daha iyi bire anne olmaya çalıştım..

Meme emme

Öncelikle ilk 6 ay dedik mutlaka emmeliydin, benim sütümle beslenmeli ve tutunmalıydın hayata.. Ama o kadar zorlandımki kuzum bu süreçte, herkesin meme ucu problemleri 2 hafta da 1 ayda geçerken, ben tam 3 ay boyunca ağlayarak, can acısından bitap düşerek emzirdim seni.. Hala düşündükçe memelerim sızlıyor o günlerimizi.. Hatta bu nedenle ateşli sıtma da geçrdim, mastit de oldum, ültiker bile geçirdim hatta.. Ültiker nöbetim tutunca damardan yediğim kortizonların sayısı 3 ü geçince sütümü sağıp attım ve sana sadece 1 gün için mama vermek zorunda kaldım ya hala canım acır o durumunu düşündükçe.

3 ay sonra geçti ama memelerimdeki sorunlar.. Sonra da doyasıya 20. ayına kadar emzirdim seni.. Seni emzirmek aşkla sevgiyle sevişmek gibiydi bir tanem.. Hep çok sevk aldım.. Ne zaman ki kardeşinin yola çıktığını haber aldık işte o zaman doktorumuzun isteği ile bıraktırdık sana emmeyi.. İçim kan ağlayarak, sana haksınlık yaptığımızı düşündüm hep. Ama kardeşinin için tehlike yaratabilecek bir durumu devam ettiremezdik ki.. Yine de affet bizi...

Uyku

Uyku konusunda ise hep zor bir bebek oldun bir tanem, hala da öylesin sanırım. Bir kere ilk 3 ay herhangi bir yerde yatmayı reddettiğin için hep kucağımızda uyudun sen. Çok zordu çok.. Ama baban sağolsun yetişti imdadımıza her zaman olduğu gibi. Öncelikle gece sen uykuya daldıktan sonra saat 2-3 e kadar onun kucağındaydın sen, beni uyuturdu baban o saatlerde kendime geleyim diye.. Sonra sabaha kadar benimleydin.. Gündüz uykularında da hep kucağımdaydın saatlerce.. 3 aylık olduktan sonra doktordan yüzüstü yatman için izin aldık ve yatağına alıştın sonrasında.. Ama hala da salıncakta uyutup seni sonra yatağına koyuyoruz seni.. sık sık da uyanıyorsun geceleri.. Internetten okuduğum Ferber ve Tracy Hogg yöntemlerşne göre kendi kendine uyumayı öğretmek istedik sana ama kıyamadık sonrasında.. Yatağında seni dakikala rca ağlarken bırakmak, ağlamaktan kusmana şahit olmak yetti bize ilk seferinde.. Tamam dedik pes ettik kuzum, nasıl istersen öyle uyuyorsun. Gerçi ben bu konuda da vicdan yapacak bir yan buldum kendime, daha minicikken öğretseydim sana kendi kendine uykuya dalmayı daha mı kolay olurdu uykuların diye geçiriyorum içimden bazen..
.
Beslenme
.
Kuzucum, bu konu herhalde en yüksek not alacağım konuların başında geliyor ne dersin? Elimden geldiğince doğal ve çeşitli gıdalar tüketmen için elimden geleni yapıyorum.. Sütün Silivri'den Aysun TheSütçü'den, sebzelerin, meyvelerin, pekmezin Aydın'dan İpek Hanımın Çiftliğinden geliyor.. Şimdilerde bir de yumurta ve tavuk eti sorununa çözüm arıyorum, dur bakalım yakında kesinleşecek.. Evde ekmek yapımına da ara verdim, ona da yeniden başlamam lazım.. Sana elimden geldiğince --iyi-- şeyler yedirmeye çalışıyorum kuzucum ben, abur cubur nedir hiç bilmiyorsun, elimden geldiğince de uzak tutmak istiyoruz seni bu kötü gıdalardan.. Dilerim hayatın boyunca tıpkı baban ve benim gibi -sağlıklı- beslenmeyi seçersin sen de..
.
Sosyal aktiviteler-oyunlar
.
Bu konuda da okuduğum, gördüğüm bilebildiğim kadarıyla seni en fazla şekilde uyarmayı ve gelişimine destek olmayı amaçlıyorum. Bazen o kadar şaşırtıyorsun ki bizleri aslında bildiklerinin bizim bildiklerimizden fazla olduğunu düşünüyorum sıklıkla..
.
Canım oğlum ben olsam kendi anneliğime nasıl not verirdim diye empati yapmak bile çok zor çünkü anneliğime muhatap olan taraf olan sensin ve dünyadaki herşeyin en güzelini hakediyorsun benim gözümde.. Sırf bu yüzden ne yapsam az gelirim, ne düşünsem yetişemem sana mükemmel anne olabilmeyi haketmek için.. Sen en güzellere layıksın benim gözümde herşey az, herşey yetersiz konu sen olunca cennet kuzulu yavrum benim.
.
O nedenle oldukça cimri davranmakta bir zarar görmüyorum bu konuda.. Vasatın üzerinde on üzerinden yedi diyelim karne notuma..

0 yorum: