Nasıl Bir Dünya?

Yazarlarımız

Hangi Konularda Yazdık?

Kim Ne Yazdı?

Sayfalar

22 Temmuz 2001 Pazar

Giyim - Kuşam

Giyim kuşam konusu bir kadın için ama gebe ya da Loğusa olmayan bir kadın için ne çetrefilli bir iştir..Takip edilmesi gereken – gerekmeyen bir dünya gelişmeler olmaktadır çevremizde.. Takip etsen bir türlü etmesen bir türlü....


Ama lohusa iseniz durum değişir bence.. Hatta değişmelidir.. Loğusa kadın bebeği ile yeni tanışmış, muhtemelen sağlık problemleri olan, kafası karışık, psikolojisi dağınık, çok telaşlı, çok uykusuz, çok korkmuş, veya bunların hepsi ya da hiçbiri durumunda olan bir kadındır.

İkinci lohusalık hallerime yeni veda ettiğim şu günlerde bu konuda yazmak demek ortaya karmakarışık bir yazı çıkması anlamına da geleceğinden ufak başlıklar altında toplamaya çalışacağım düşüncelerimi ve de nacizane tecrübelerimi...

Atlet – Kilot – Ped :

Loğusa kadın bir kere kafadan kanamalı kadındır.. Bilen bilir ilk günler kanamanız hastanedeki kadar olmasa da sıradan bir adet kanamasından fazladır.. Bu nedenle doğuma gitmeden önce eve ped tedarik etmekte fayda vardır. Ama bu pedler olağan adet kanamalarında kullandıklarınızdan bir beden büyük olmalıdır. Normal ped kullanıyor iseniz gece için olanlardan almak gibi yani.. Marka ise normalde ne kullanıyorsanız o olmalıdır.. Ben Orkid ile rahat edemediğimden hep Molped kullanırım mesela.. Onun da gece pedi yeterince uzun..

Atlet konusunda pek bir fikrim yok Maalesef çünkü ilk doğumumu Nisan ortasında, diğerini ise Haziran başında yaptığımdan hiç ihtiyaç duymadım atlet giymeye. Ama sanırım mümkün olduğunca pamuk içerikli olanlardan giymek iyi olacaktır..

Kilot ise tamamen rahat ettiğiniz şekilde olmalıdır. Ben hamileliğimin sonlarına doğru aldığım büyük pamuklu olanları tercih etmiştim mesela.. Beyaz olması her yıkamada çamaşır suyu kullanmak için rahatlık sağlayacaktır. Semt pazarlarından bile tedarik edilebilirler..

Sütyen – Göğüs pedi – Göğüs Kremi :

Sütyen çok önemli bence.. Emzirme olayı öyle güçlü bir şekilde giriyor ki hayatınıza, sütyen çok önemli oluyor. Loğusa iken göğüsleriniz emzirmeye yeni yeni alıştığından hatta sütünüz de yeni yeni geldiğinden göğüsleriniz şiş, acılı ve hassas olacaktır. Mutlaka emzirme sütyeni ya da sporcu sütyeni öneririm. Kesinlikle jarse gibi olanlardan değilde penye olanlardan bulun.. Ben Mothercare'den 2 sene önce 40 TL civarında aldığım emzirme sütyenlerini giydim çok rahattılar. Ayrıca Sporcu sütyeni de çok rahat ettiriyor. Sakın sütyensiz gezmenin sütyenden daha rahat olacağınız düşünmeyin asla öyle değil.

Mutlaka sütyen takın ve ilk 1 ay kadar göğüs pedi kullanın. Ben Lansinoh marka denemiş ve yetersiz bulmuştum. Chicco ve avent markadalr da gereksiz derecede pahalı gelmişti bana ve Bebedor markada karar kılıp uzunca bir süre kullanmıştım. Her emzirmeden sonra göğsünüzü elinizde sağıp bir miktar sütü göğsünüze yedirin ve kuruyunca da bir göğüs bakım kremi sürün. Ben ilk doğumumda 3 ay süren göğüs yaralarımı sadece Medela'nın PureLan adlı kremi ile geçirmiştim. Lansinoh, E vitamini kapsülü, zeytinyağ ve Bepanten krem iyi gelmemişti.. Medela'nın PureLan kremi 40 TL civarında ama kesinlikle değer. Ayrıca göğüs bakımınıza doğuma 1 hafta kala mutlaka başlamış olmanız ve hastanede emzirdikten sonra bile bu kremi kullanmanız bence çok faydalı oluyor.

Pijama – Gecelik :

Pijama en rahatıdır bence.. Mevsimine göre kollu-kolsuz, uzun paçalı ya da şort gibi olanlardan olabilir. Mutlaka pamuklu olmalıdır kanımca.. Emzirme eylemi ilk günlerdeki sansılarla birlikte sıklıkla terlemeye neden olacağından yedekli olması önerilir.. Lohusalık dönemi boyunca evde pijama ile gezilmez tabi ama ben ilk 1 hafta bunu tercih etmiştim.. Çünkü sık sık yatma ihtiyacı duyuyorsunuz ve pijama ile olmak büyük rahatlık..

Çorap :

Bence Loğusa kadın hangi mevsimde doğum yapmış olursa olsun ilk 10 gün kadar çorap mutlaka giymelidir. Pamuklu ve soket çoraplar idealdir zannımca.. Mazallah ayaklarınızı üşütecek olursanız bu hem sizi çok rahatsız eder hem de gaz yapar sütünüzle de bebeğinize geçer.. Sonra gelsin gaz sancılarına karşı pat pat...

Saçlar - Tırnaklar - Ağda :

Doğumdan sonraki ilk 10 gün kadar evden çıkmak ve kuaföre gitmek pek mümkün değildir. :Bu nedenle doğumdab önceki Birkaç gün içinde saçınızda ne yapacaksanız yapmalısınız. Ben doktorumuzdan izin aldıktan sonra doğuma iki gün kala boya, kesim, manikür, pedikür ve hatta ağda işlerimi halledip çok rahat etmiştim.

Dış giyim :

Artık hamile olmasanız da eskisi gibi dal gibi olmanıza daha çok var.. Bu nedenle Loğusa iken ilk haftalarda gebe iken giydiğiniz bol eşyalarınızı giyebilirsiniz.. Likralı olması tercih sebebidir.

Ayakkabı :

Hamilelik nedeniyle büyüyen ve şişen ayaklarınız ilk 1 ay içinde yoluna girecektir. Bu nedenle hamileikte giyilen ayakkabı ve terlikler giyilebilecektir. Benim ayaklarım ilk doğumumdan sonra 1-1,5 numara kadar büyüdü ve bir daha da küçülmedi. Eski tüm ayakkabılarıma veda ettim bu sebeple.. Çok açıklı bir durum Maalesef:-(((

Filiz Morkoç / 22.07.2010

0 yorum: