Nasıl Bir Dünya?

Yazarlarımız

Hangi Konularda Yazdık?

Kim Ne Yazdı?

Sayfalar

17 Ağustos 2010 Salı

Doktor Secimi

Jinekoloğumla ilk tanışmam üniversite yıllarında oldu. Ara ara olan kasık ağrılarım nedense tamda sınavımdan bir gün önce şiddetlenmiş uyutmaz hale getirmişti. İnternete bakıp en yanık doktoru buldum, ne adına ne cinsiyetine bakmıştım, sadece adresti istediğim. Öyle acı cekiyordum ki ancak muayene odasında doktorumun erkek olduğunu görmüstüm. O güne kadar hiç jinekoloğa gitmemiş bir genç kızı düsünün siz. Çekindiğimi görüp, 'eğer istemiyorsanız muayene olmak zorunda değilsiniz' dedi. Tereddüttümü bir kenara bırakıp muayene oldum. Tam yedi sene geçti bu tanışmanın üzerinden ve bana ilk çocuğumu hediye eden, tüm hamileliğim boyunca hatta tatildeyken bile özelden arayıp tüm sorularıma sabırla cevap veren kişidir kendisi.

Hamileliğimin başında hiç tereddütüm olmadı doktorumula ilgili. Zaten önemli olanda buydu benim için, kendimi rahat hissedebileceğim, sorularımda , sıkıntılarımda sakinlikle bana yardımcı olabilecek biri. İnternet geçliğiyken, internet annesi de olmuştum, bir sürü kitap, dergi, sonra internette bolca araştırma. Her kontrolde binlerce soru. Ve bir gün bana, bu kadar fazlalıkla kafanızı boşa doldurmayın, bebeğinizle geçirdiğiniz iç içe günlerin, sıcaklığın keyfini çıkarın, inanın bebeğinizi kucağınıza aldığınızda bunların hepsi boş gelecek cünkü her kadın doğuştan annelik güdüleriyle doğar ve bu güdüler anne olunca ortaya çıkar, annelik zannettiğiniz kadar korkutucu olmayacak demesiyle kendime gelişim.

Doktorunuzun rolü çok büyük, gerek doğum öncesi, gerek doğum sonrası.

Doğum öncesinde annenin kendini rahat hissetmesi lazım, sorularına tatmin edici cevap verebilmesi, gerektiğinde anneyi telkin edebilmesi, anne adayını bekleyen duygusal ve vücutsal değişimleri anlatmasının yani sıra size onun tek hastasıymış hissini verebilmesi...

Doğum sonrasında düzenli kontroller için sıkı sıkı tembihlendim. O zamanlar bunları istemeyerek yaptıysam da şimdi ne kadar önemli olduğunu görüyorum.

Bir yakınımın dediği gibi doktorun cinsiyeti olmaz, ikinci defa hamile kalsam yine aynı doktorla yoluma devam ederim sanırım. Çevremde sürekli doktor değiştiren hamile tanıdıklarımı gördükçe ne kadar doğru bir seçim yaptığımı daha iyi anlıyorum.

0 yorum: