Nasıl Bir Dünya?

Yazarlarımız

Hangi Konularda Yazdık?

Kim Ne Yazdı?

Sayfalar

22 Nisan 2010 Perşembe

Misafir Anne - İnternet Annesi

İnternetin keşfinden önce anneler ne yapıyormuş ? Hamileliğim boyunca benim en sadık dostum oldu internet. Duyduğum kötü herşeyle ilgili yüreğime su serpti.


'Alo Damla hanım ben doktorunuz. İkili test sonuçlarınız çıktı 1/20000 iyi bir sonuç. Bebeğinizin hasta olma olasılığı oldukça düşük.


Düşük mü?! İhtimal mi? Nası yani ? Böyle bir ihtimal mi vardı ki? Ne kadar düşük bir ihtimal? 1/20000 ne demek. Referans aralığı nedir ki? Diğer hamilelerin kaçmış? Bu sorularla boğuşmak kolay iş mi? Bu devirde hamile olmak zor iş gerçekten. Eskiden ikili üçlü test mi varmış... Ne yapacaz hooop internet...


Bilgiye kolay ulaşmanın tabii bazen de negatif etkisi oluyor:


doktorunuz der ki; 'Bu haftada normal şartlarda kalp sesini duymalıydık ama 2 hafta daha bekleyelim.'


Beklemek mi? Böyle birşey nasıl beklenir? Hemen internete girilir, bilimum siteler gezilir. Kalp sesini hangi haftalarda duymak gerekir? Duyulmaması ne ifade eder? Ne boş gebelik mi? Düşük mü? Aman tanrım!!!!


Ama yararları kesinlikle çok daha önemli. Hamileliğim boyunca bana destek olan sitelere teşşekkür ediyorum.




Damla


www.birdamlacikyagmur.blogspot.com

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Damla,
Katiliyorum, internetin cok buyuk etkisi oldu hayatlarimizda. Sanirim, dogru yorumlamak onemli. Dusuk ihtimali cok az bile olsa, insan kafaya takti mi dusuredebilir cunku. Ayni semptomlari gosteren cok farkli durumlar var ayrica. Bu yuzden ince elemekte fayda var.

Ama dedigin dogru yararlari daha cok oldu. Hayatlarimizi kesistirdi, bu anlamda bizleri zenginlestirdi:) Tesekkur icin ben de sana tesekkur ediyorum. Sevgilerimle, Evren.

25 Nisan 2010 08:17