Nasıl Bir Dünya?

Yazarlarımız

Hangi Konularda Yazdık?

Kim Ne Yazdı?

Sayfalar

15 Ocak 2010 Cuma

BANA BİR MASAL ANLAT BABA



Eşi doğum yaparken bilardo oynayabilen bir babanın kızıyım ben :) ne tuhaf değil mi? Ablam doğduğunda beklide ilk acemilik, büyüklerin önüne geçmemek belki, bende tam bilemiyorum ama babam hastanede annemin yanında değilmiş. AA ne kadar ayıp da diyebilirsiniz ama her ne düşünürsek düşünelim benim babam bir melek aslında.

Duygularını asla dışa vuramasa da, anneme beklide bizi yetiştirme konusunda günümüzde eşlerimizin yardımcı olduğu kadar yardımcı olamasa da, o gerçekten çok iyi kalpli, iyi niyetli, çok çalışkan ve çok dürüst bir baba.


Eşime baba olmak konusunda hiç ama hiç güvenmiyordum. Asla kucağına bebek almayan, küçük çocuklarla iletişim kuramayan, onlara açıkçası benim istediğim sevgiyi gösteremeyen bir insan. Çok mu aramıştım acaba ben seni.

En yakın arkadaşım doğum yaptı ve geçmiş olsuna gittik, sanki ben doğurmuşçasına sevdim bebeği, eşimin kucağına al dediğimde alamadı, ben alamam demişti buda beni çok ürküttü, ya bizim evladımız olsa dedim, demek ki sevemeyecek. Ama gerçek hiçte öyle değildi.
Aslında benden çok eşim istedi çocuk sahibi olmamızı benimse endişelerim vardı ama hamileliğimden bu güne kadar yarı haklı yarı haksız bu bayrağı devir aldı eşim. Günahı ile sevabı ile doğrusu yanlışı, yapabildiği yapamadıkları ile baba idi BABA…


Kızımıza hamile kaldığımda değişti daha eşim, bana her konuda tabiî ki de elinden geldiğince yardımcı oldu. Dönem benim duygusal iniş çıkışlarımı her ne kadarda anlayamasa (ya ne dedikte şimdi sen ağlıyorsun)derdi bana.9 ay az kahrımızı çekmedi derken o büyük gün geldi ve sanki kucağına bebek alamam diyen adam başka biriymişçesine, kızımızı kucağından indirmez oldu.
Özellikle loğusalık dönemimde çok yardımı oldu ona en sabırlı baba sertifikası verebilirim. Altını temizlemeler, çamaşırlarını yıkayıp ütülemeler, ev temizliği yapmalar.
Çalışma saatlerinin uzun olması dolayısı ile şuan eskisi kadar yardımcı olamıyor eşim, oda benim kadar evladıyla vakit geçirmek ister buna eminim.

Evimizin direği, gözümüzün bebeği, kalbimin erkeği seni seviyorum ve bana verdiğin destekler için sana teşekkür ediyorum biriciğim.


Fazla duygusala bağlamadan sözün kısası bence babalar eğitime gitmeli elbette.

1)Hamilelikte eşinize yardımcı olma onu anlama

Değişen hormonların ve vücut şeklinin içinde bir canlı taşınanın nasıl bir güzellik olduğunu anlaya bilecekleri özel bir kurs olmalı. Küçük bedenlerimiz nasılda 9 ay da bir canavar oluyor onca kilo nasıl alınıyor.

2)Yeni doğan bebek ve kadınlarda loğusalık dönemi

Yeni doğan bir bebeği tanımak, tutmak, yıkamak, altını almak vb konularla loğusa bir bayana psikolojik yaklaşım dersleri olmalı bence.

3)Siz artık bir babasınız büyüyen çocuğumuzu tanıyalım dönemi

Her gün hızla büyüyen evlatlarımıza birlikte destek olmak için çocuk gelişimini öğrenmeli anne baba birlikte. Birlikte oyun oynamak, şarkı söylemek, inatçı çocukları sabırla anlaya bilmek.

Yazımın sonunda beklide yararlı olabilecek bir konuya değinmek isterim.
AÇEV derneğinin aile eğitimleri var.
Bu yıl uygulama yapılan iller; Ankara, Adana, Afyon, Balıkesir, Bingöl, Bursa, Bolu, Çanakkale, Denizli, Diyarbakır, Elazığ, Gaziantep, İstanbul, İzmir, Kayseri, Kocaeli, Mersin, Muğla, Sivas, Trabzon, Van.

Babalar kendi bölgelerindeki İlköğretim Okulları’ndaki sınıf öğretmeni olarak görev yapan BADEP eğitimcileri ile irtibata geçebilir ya da AÇEV’ 0212 213 42 20 numaralı telefonundan arayarak bilgi alabilirler.

Baba Destek Programı kapsamında tüm projeler ile bugüne kadar 1.300 baba grubu oluşturulmuş ve 32.000 baba ve çocuğa ulaşılmıştır.

http://www.acev.org/


Maddi manevi her daim bugün bile değeri paha biçilemez bir sevgi vardır içinde tüm insanlara karşı, tanıdığı tanımadığı herkesle kardeş, dost, ağabey, babadır.
Canım arkadaşım Gonca keşke baban benim babam olsun dediğinde içim burkulmuştu aslında. Şükrettim böyle sevgi dolu bir babam olduğu için.
Aslında her zaman yanımızda ama asla yanımızda değil gibidir ayaklarımızın üstüne sağlam basmamız için elinden geleni fazlası ile yapmıştır.
Her ne olursa olsun yalan söylememeyi öğretmiştir bize dürüstlük erdemdir der hep.
Babamı anlatmakla bitiremem biliyorum ona sevgi sertifikası veriyorum ben.(Aslında anlatmakla bitmez )

Gelelim bize;

0 yorum: