Nasıl Bir Dünya?

Yazarlarımız

Hangi Konularda Yazdık?

Kim Ne Yazdı?

Sayfalar

29 Ocak 2010 Cuma

Annelik

Ben yeni anneyim. Henüz sadece 3,5 aylık. Oysa sanki ömrüm boyunca anneymişim gibi hissediyorum. Ama değildim. Bambaşka biri de değildim aslında. Sanki bende olanlara eklenen bir özellik annelik. Ama hepsinden önemlisi, hepsinden güzeli, hepsinden heyecanlısı... Bilmeyene anlatması imkansız, bilene pek kolay gelen. Ben daha farklıyım, ama yine benim. Anayım...


Peki iyi bir anne miyim acaba? Henüz bunu bilmiyoruz elbette. Elimden geleni yapıyorum. Bebeğimin fiziksel ihtiyaçlarını elimden gelen en iyi şekilde sağlıyorum, evet; öte yandan daha iyi bir anne olabilmek için okuyorum, araştırıyorum, bildiğim en iyi örnek olan annemi dinliyorum, kendimi dinliyorum, deniyorum. Velhasıl elimden geleni ardıma koymuyorum.

Benim ne zaman başım sıkışsa, ya da canım yansa, ya da mutlu olsam, ikilemde kalsam, ya da sadece canım sıkılsa annem yanıbaşımda. Muhabbeti ile, sıcaklığı ile, yumuşaklığı ile, sohbetle yol göstericiliği ile yanıbaşımda. En önemlisi gerçekten de muhabbeti ile yanımda. Her ne olursa olsun, biliyorum ki onula konuşabilirim. O beni dinler. Anlar. Karşılık verir muhabbetime. Paylaşır. İyi bir anne örneği var yani önümde. Bu sebeple de daha iyi bir anne olacağım bence.

Biz de ana kız sohbet ediyoruz. Evet şimdiden muhabbeti koyulttuk kızımla. Tüm gün neler yaptığımızı anlatıyoruz akşam birbirimize. Sarılıyoruz, öpüşüyoruz, koklaşıyoruz birbirimizle. Bir sohbet, bir muhabbet... Hayatı paylaşıyoruz gözgöze. Ne var ne yok dertleşiyoruz. Gülüyoruz olan bitene, sızlanıyoruz zaman zaman da.

Benim annelik karnem nasıl? Bilmiyorum.
Ama eminim ki; kızımın her an yanında olacağım. Onu dinleyeceğim. Anlamaya çalışacağım. Özgür bırakacağım. Uçup gitse de, her an dönüp gelebileceği bir yuva vereceğim ona. Sevgimi hep hissedecek. Kendine güvenen biri olacak, ne istediğini bilen, ona ulaşmak için çabalamayı göze alabilen. Çünkü kendisi için, kendiyle yaşasa da; bilecek ki hep onun için sıcacık bir ana kucağı, baba ocağı var.
Benim karnem de, kızım yüreğinde o sıcaklığı hissettiği anlarda yıldızlarla dolacak...

2 yorum:

elif ada dedi ki...

Bence sırf bu söylediklerin bile ne kadar iyi bir insan ve anne olduğunu gösteriyor. Öylü güzel özetlemişsin ki: Her an yanında olmak, dinlemek, anlamaya çalışmak ve en önemlisi özgür bırakabilmek. Eline, yüreğine sağlık...

29 Ocak 2010 17:38
Unknown dedi ki...

Teşekkür ederim:)

30 Ocak 2010 00:04