Nasıl Bir Dünya?

Yazarlarımız

Hangi Konularda Yazdık?

Kim Ne Yazdı?

Sayfalar

18 Ocak 2011 Salı

Uzak Durun Çocuğumdan

Kız kardeşimle aramızda 1 yaştan az yaş farkı var. Küçükken karşı komşumuzun kardeşi olan 25 30 yaş civarında bir adam vardı. Bize ya da komşumuza ne zaman gelse ya da sokakta karşılaşsak benim hala da öyle olan nemrut suratımdan kaynaklansa gerek beni pas geçip kardeşimi sıkıştırarak öper,aklınca çok severdi.Onun pufidik yanaklarını sıkıştırdıkça pek mutlu olur kahkahalar atardı. Kardeşim bu durumdan memnun değildi tabi ki. Ne zaman bu adamı görse annemin arkasına saklanır,bağırarak kaçar ya da kollarının arasından kurtulmaya çalışırdı. Bana dokunmadığı halde bir kaç defa kardeşimi korumak adına adama tekme savurmuşluğum da vardır. Büyüdükçe sinir olmaya başlamıştım ben bu adama. Onun bu sırnaşık halleri de bizim büyüdüğümüzü ve artık bu tip sevgi gösterilerinin yanlış anlaşılacağını düşünmüş olsa gerek zamanla yerini uzaktan hal hatır sormaya bıraktı zaten.
Küçükken sokakta hep kardeşimi öpüp severlerdi. Annem onun daha küçük olmasından kaynaklandığını söylüyordu ama kardeşim 2 iken ben 3 , o 1 iken ben 2 yaşında olduğumuza göre ikimizde yeterince sevimli ve küçük olmalıydık. Ben bunu benim doğuştan gelen mesafeli duruşuma bağlıyorum mesafeli ve nemrut!
Hala da öyledir. Sokakta bonus kafalı çekik gözlü oğluma sırıtarak ve mıknatısa doğru kayan metal edasıyla yaklaşan herkes benim suratımı görünce şöyle bir durup "ay ne tatlıymış " diyerek yoluna devam eder. Ya da sadece gülümsemekle yetinir . Pek azı belki o gün aşırı mutlu olduğumdan ona dokunabilmeyi başarır. Öpmek mi ?Mümkün değil!
Karşınızdaki insana tavrınızı net bir biçimde gösterirseniz anlayacaktır.
Ama iş içimizde yaşayan yabancılara gelince iş değişir. Bunlar bakkal,kasap,site bekçisi,komşu,arkadaş vs olabilir. Evet onları tanırsınız ama bilmezsiniz.İçindeki düşüncenin,kalbinin ve tabi ki ellerinin temizliğinden emin olamazsınız. Öyle olmasını umarsınız. Aralarındaki ilişkiyi -ki bu insan ilişkisidir ve sosyal zeka açısından çok önemlidir bozmadan çocuğunuzu korumak için ne yapacağınız nasıl davranacağınız çok hassas bir noktadır. Bir yandan çocuğunuza vücudunun ona ait olduğunu , kimsenin onun izni olmaan bu vücuda dokunamayacağını empoze etmeye çalışırken diğer yandan insan ilişkilerinde iyi, sosyal ve çevresinden haberdar bir çocuk yetiştirmeye çabalarsınız. Bu dengeyi yakalamak gerçekten zor. Uygulamaya çalıştığımsa şudur;Oğlumu öperken "Seni bir kere öpebilir miyim" diye her seferinde soruyorum. Çevremdeki yakınlarıma da böyle yapmalarını söylüyorum. Tuvalet ihtiyacını gidereceği zaman "Şimdi pantolonunu indireceğim .Tamam mı?" diye soruyorum.Pat diye pantolonunu indirmiyorum. "Şunu yaparsan sana çikolata alırım" demiyorum. Şimdilik yapabileceklerimiz bunlar. Kötü insanlar bizden ve çocuklarımızdan uzak olsun...

0 yorum: