Nasıl Bir Dünya?

Yazarlarımız

Hangi Konularda Yazdık?

Kim Ne Yazdı?

Sayfalar

8 Ekim 2010 Cuma

Anne Sütü Mucizedir

Hamilelik boyunca anne olmuş kişilerden en çok duyduğum şey emzirmenin ne kadar güzel bir duygu olduğuydu. O kadar çok merak ediyordum ki nasıl hissedeceğim, her zaman çok ilginç gelmişti zaten bebeğin sadece annesini emerek büyümesi, gelişmesi.

Şanslı bir anneyim ben, en başından beri. Bir kere ikiz annesi olmak zaten büyük br hediye, hem de bir kız bir oğlan olunca “daha ne isterim ki hayatta?” diye düşündüm her zaman. İkiz doğumlarla ilgili üzücü ve korkulu hikayelere kulaklarımı tıkadım hamileliğimde ve 38 haftalık 3’er kiloluk çok sağlıklı iki bebek dünyaya getirdim. Peki ya süt? Olacak mıydı? Yetecek miydi? Bu sorularımn cevabını almak için sabırsızdım.

Doğumdan sonra hemşireler iki bebeğimi birden kucağıma yerleştirdiğinde ve iki miniğim beceriksizce beni emmeye çalıştığında çok farklı duygular yaşadım. O kadar çaresiz duruyorlardı ki ve ben onların annesiydim. Sığınacakları anneleri, onların karnını doyuracak anneleri, hep yanlarında olacak anneleriydim.

Emzirmenin keyfini sürmek çok mümkün olmadı başlarda, iki bebeği aynı anda emzirmeyi bir kaç kez denedikten sonra pes ettim, biz hep sırayla emzirdik. Onlar da alıştılar bu tempoya, önce uyanan memeyi kapıyordu. Bir iki sefer çok yoğun emzirmeden dolayı yara oldu göğüs uçlarım ama hiç yılmadım, gözümden sessizce yaşlar akıtarak hatta acıdan kıvranarak emzirdim onları. Anne sütünden mahrum kalacaklarına ben iki gün acı çekeyim ne olur ki? Merhemler, kimin keşfettiğini bilmediğim ayva çekirdeği salgısı ve sıcak su etkisiyle iyileştirdim kendimi her seferinde.

Emzirme serüvenim 7 ay sürdü. Sonra canlarım kendiliğinden bıraktılar emmeyi, a da artık doymadıklarından veya sütümün tadı değiştiğinden. Önce hüzünlendim, artık bana ihtiyaçları yokmuş gibi geldi ama sonra yeni keşfettikleri yiyeceklerden aldıkları keyfi görünce sevindim, ben de keyiflendim. Bebeklerim büyümüştü, sütümle, azmimle.

Bir anne ile bebeği arasındaki çok özel bağın başlangıcı olan emzirme kesinlikle çok önemli. Sadece fiziksel sağlık açısından değil, psikolojik olarak da müthiş bir büyüsü olduğuna inanıyorum emzirme eyleminin. Anne kokusu, anne sıcaklığı ve güveni bir bebeğin kalbine, benliğine o zamandan işliyor mutlaka. Bunun ötesinde bağışıklık sistemi için olan önemine yürekten inanıyorum, anne sütünün koruyuculuğunu başka hiç bir şey sağlayamaz.

Çalışığı için çocuğunu emziremeyen anneleri duydukça, okudukça çok şanslı hissediyorum kendimi. Çalışan bir annenin ve daha önemlisi çocuğunun bu haktan faydalanamaması çok büyük bir eksiklik. Ben çalışmak zorunda değildim bu dönemde, şanslıydım ama çalışmak zorunda olan annelerin söyleyecek çok daha fazla sözleri olduğundan eminim. Sağlıklı anneler ve bebekler, yani sağlıklı bir toplum in emzirme reformunun gereğini duyurmak tüm annelerin görevidir.

0 yorum: