Nasıl Bir Dünya?

Yazarlarımız

Hangi Konularda Yazdık?

Kim Ne Yazdı?

Sayfalar

6 Ağustos 2010 Cuma

Doğum demek...

Bir hamilenin başına gelebilecek birçok kötü şeyi yaşadığımı düşünüyordum.İlk dört ayımı klozetin başında istifra ederek geçirdim ya da karanlık bir odada hiç bitmeyecek sandığım bir mide bulantısını bastırmaya çalışarak...
Son iki ay kala karaciğer enzimlerimin yükselmesine bağlı olarak ortaya çıkan gebelik kaşıntısına yakalandım.Gece gündüz gözkapaklarıma kadar kaşındım,çıldırasıya.Bitsin artık diye ağlayarak,hepsi geçecek diyenlere sinir olarak,böyle olacaksa hiç olmasaydı diye isyan ederek.Bilmiyormuşum meğerse bebeğimin sağlıkla kucağıma gelmesinden daha önemli bir şeyin olmadığını.
Normal doğum yapabilmek dışında tek bir düşüncem yoktu.Hep bunun hayalini kurdum,sancı çekmek istiyordum,böyle bir doğum hikayem olsun,onu doğurabileyim...
Anne olabilmem için normal doğum yapmaya koşullandırmıştım kendimi.Bu yüzden sezaryene yönlendirildiğimi hissettiğim doktorları bıraktım,üç doktor değiştirdim.En son gittiğim doktora merhaba dedikten sonra ''ben normal doğum yapmak istiyorum,aksi bişey söyleyecekseniz,şimdiden gideyim''dedim.''Her şey yolunda giderse neden yapamayasınız ki,son güne kadar bu konuyu hiç açmayacağım size ''dedi .Ta ki 9 ay 12 gün geçmesine rağmen,41 haftanın içinde olmamıza rağmen bebeğimin gelmeye hiç niyeti olmadığını anlayana dek...Karnımdaki su azalmıştı ve artık onun hayatını tehlikeye atma şansımız yoktu.İnadı bıraktım,sezaryenle dünyaya getirdim kızımı.Ve yine o an anladım ki geride kalan her şey teferruat.Onun sağlıklı ve bizimle olmasından daha mühim bişey yok.Bundan sonrasıyla ilgili anlatabileğim şeyler çok da enteresan değil aslında.Ben de her anne gibi onu görür görmez ondan daha güzel,daha çok sevilesi hiç bişeyin olmadığını düşündüm.Garip ,ifade dilmesi güç ...Acıma ,yetememe ,aşık olma,korku...Bir sürü şeyin birarada olduğu bir duygu silsilesi.
Asıl diyeceğim ;bir doğum hikayesi anlatmak demek,yeni bir hayatı tasvir etmek demek,hiç birşeyin eskisi gibi olmaması,bir bebekle yeni bir annenin de doğması,yeni duygular,fikirler,kararlar.Kendini yeniden keşfetme süreci.Dünyayı anlama yöntemi,hayata neresinden dahil olacağına bir daha göz atma.Bu kadar büyülü,bu kadar mühim bişey anne olmak,doğum yapmak.
9 mayıs 2008 kızımın, aynı zamanda da benim  yeni doğum tarihim aslında.Onunla birlikte öyle çok şey değişti,öyle çok şeyi değiştirme gücü kazandım ki,bu yüzden onunla gurur duyuyorum.Bana ,kendimi ve her şeyi farketme şansı verdiği için...

2 yorum:

Sağlık Rehberi dedi ki...

Normal Doğum İzle

9 Ağustos 2010 13:16
Adsız dedi ki...

mutlu sonla bitiyor bu hikayeler hep ama bazen cokta mutlu baslamiyor.:((( aynen yasadim ilk dönem yasadiklarini. cok cok zor ama sonuca degiyor degilmi:)

10 Ağustos 2010 04:23