Nasıl Bir Dünya?

Yazarlarımız

Hangi Konularda Yazdık?

Kim Ne Yazdı?

Sayfalar

22 Haziran 2010 Salı

Mısır'da Yaşayan Zengin Halam


Sınırlarım, yaşam şeklim, yetiştirilişim, ailemin maddi durumu belli. Çok zengin değiliz, çok fakir de değiliz. Mütevazi, orta halli, hatta iki çocuktan sonra bütçeleri oldukça sarsılmış bir çekirdek aileyiz. Hiç maddi sıkıntı yaşamamayı isterdim lakin hayat şartları, değişen ihtiyaçlar ortada. Yapmaya çalıştıklarımız;

Çocuklarımın gıda ve beslenme ihtiyaçlarından hiç kısmıyorum. Mesela kızım 6 aylıktı memeyi bırakmak zorunda kaldı (Kardeşine hamile kaldım ben) devamında mamaya başladık. En kalitelisini tercih ettim. Pazardan meyve sebze alırken fazla veriyorum iyisini kaliteli olanını almaya özen gösteriyorum.

Kitap ihtiyaçlarında hiç ekonomik davranma yoluna gitmedim. Kafama yatan beğendiğim kitaplara bütçe ayırmayı göze aldım, onların bu övünerek takip ettiğim gelişimlerine sekte vurmadım. Yüreklendirmek heveslendirmek için elimden geldiğince yeni kitapları temin ettim.

Kıyafet alışverişinde ketum bir tavır sergilendim. Lüks kıyafetlere servet yatırmadım. İlla Gap’tan illa Zara’dan alışveriş diye tutturmadım. İç giyiminde pamuklu olmasına özen gösterdim ama Chicco olacak ya da Mothercare olacak diye atıp tutmadım. Ayakkabı konusunda ilk adımlara inanılmaz bütçe ayıranlardan olmadım. İlk adımlarımızı hep çıplak ayakla attık, sonrasında ergonomisi rahat olan ama hesaplı olanlara yöneldik.

Oyuncaklara ve malzemelere aşırı bir bütçe ayırmadık. Marka takıntılı davranmadık. Fisher Price, Payschool diye çırpınmadık. Onlardan da aldım ama çok fazla değil. Genelde ev eşyalarından oyuncak yaptık. Mesela bir dr setimiz var evlere şenlik. Şırınga, boş şurup şişesi, şurup ölçeği, kemer, ateş ölçer ve sayfa ayıracı…Karton kutulardan tren, evdeki leğenlerden havuz gibi işlevsel çözümler bulamaya çalıştık.

Sağlık ile alakalı tüm sorunlarımızda hep ucu açık hareket ettik. Gebelik takibi ve doğum için çift doktor ile özel hastane tercih ettik. Doğum için hastanenin; bebek dostu hastane olmasına ve yeni doğan yoğun bakım ünitesi barındırmasına özen gösterdik. İyi ki öyle yapmışız çünkü ilk bebeğimde bu üniteye ihtiyaç duyduk.

Bireysel emeklilik sigortası yaptırdım, kocamın hali hazırda vardı ve ben sürekli bir erteleme halindeydim. Baktım iş ciddi, bu gidişle kenara bir şey koymak zorlayacak. Beni sistematik bir şekilde yatırıma yönlendirecek çözüm bu, dolayısıyla tercih ettim. İlerde eğitim, yurtdışı seyahatları için vs. vs…

Konu maddiyat ve ekonomik sıkıntılar olunca insan ne edebi bir dil kullanabiliyor ne de dilediği gibi yazıyor,,,

Bu haftalık böyle olsun,
Yüreğimle yazamadım,
Dahası göndermeden okuyunca çekilmez buldum,
Para mevzusu derin mevzu,
Ne sinir bozucu!

Not : Tüm aldığım önlemlere karşın; Buradan Lidya’lılara selam ediyorum ve şu an kredi kartı ekstrelerime bakarken Mısır’da yaşayan zengin bir halam olmadığı için hayıflanıyorum…

0 yorum: