Nasıl Bir Dünya?

Yazarlarımız

Hangi Konularda Yazdık?

Kim Ne Yazdı?

Sayfalar

10 Haziran 2010 Perşembe

benim örnek annelerim

Biliyorum konumuz örnek anneler, biliyorum çıkıntılık olacak yazdıklarım...
Ama ben, olumsuz örnek teşkil eden annelerden söz edeceğim. Çünkü ben, çoğu şeyi onlardan öğrendim. Ve hiç bilmeden nasıl bir anne olmam gerektiğini bana gösterenler de bu annelerdi.
Hamile olduğumu öğrendiğimde öyle kelebekler falan uçuşmadı içimde, aksine büyük bir dehşete kapıldım. Neden mi? Çünkü benden anne olmaz diye düşünmekteydim. Yetemem çocuğuma diye kaygılanmaktaydım.
Algıda seçicilik diye birşey var. Hamile olduğumu öğrenir öğrenmez birden dikkatimi diğer hamileler ve anneler çekmeye başladı.
İşte annelik hakkında ne öğrendiysem o ara gördüklerimden öğrendim ben.
Ve nasıl bir anne olacağımı bilemediğimden ve koşulların nasıl değişeceğini de kestiremediğimden nasıl bir anne olmayacağımı kararlaştırdım önce:
1. Ömrümü yediniz anne olmayacağım: Hayır çocuğum, kulaklarını kapat sen. Sakın duyma bunları. Annen şaka yapıyor olmalı (Hayır tabii ki yapmadım ben bunu asla...)
2. Elleme, dokunma, üstün kirlenir, ellerin pis olur anne olmayacağım: Hayır çocuğum elle, dokun, keşfet. Üzerin kirlenebilir, ellerin pis olabilir. Ama sen mutlu olursun, öğrenirsin. Giysileri de ellerini de yıkarız. Tertemiz olurlar. Sadece başkalarına ait şeyleri ellememeliyiz. (Yapabildim mi? Yaptım)
3. Kendi korkularını çocuklarına bulaştıran anne olmayacağım: Hayır çocuğum, kediler, köpekler, böcekler korkulacak varlıklar değildir. Canlarını acıtmazsak köpekler ısırmaz, kediler tırmalamaz. Her zaman dokunamayabiliriz onlara ama uzaktan sevmek de önemli bir şeydir. Mesela böceklere dokunmamalıyız, çünkü çok küçükler. Dokunarak onlara zarar verebiliriz. (Yapabildim mi? Valla yaptım. Hem de böceklerden çılgınca korkmama rağmen)
4. Çocuğu bir başkasını hırpalarken arkadaşıyla sohbete dalan anne olmayacağım: Hayır çocuğum, haddini sınırını bilmek zorundasın. Evet arkadaşımla sohbet ediyorum ama sanma ki neler yaptığının farkında değilim. Her zaman önceliğim sensin. Hiç bir şeye seni unutacak kadar dalmam (Yaptım, yaptım...)
5. Benim çocuğum bir dahi teyzesi anne olmayacağım: Hayır çocuğum, dahi olmak zorunda değilsin. Dahiysen de bunu sergilemek zorunda değiliz (Yapabildim mi? Ada'nın dahi olup olmadığını bilmiyorum)
6. Aaaa benim çocuk, senin çocuk karşılaştırması yapan anne olmayacağım: Hayır çocuğum, sen biriciksin. Her çocuk farklıdır. Kimseyle aynı gelişim çizgisini izlemek zorunda değilsin. Başkalarının yürümesine, konuşmasına, bezden kurtulmasına ayak uydurmak zorunda değilsin. Doktoruna sorarız, sorun yoksa sen ne zaman istersen, ne zaman hazır olursan o zaman yaparsın (Yapabildim mi? Bunu da yaptım)
7. Elinde yemek çocuk peşinde koşan anne olmayacağım: Hayır çocuğum, peşinde koşamam, onun için yemeğini yesen iyi olur. Hiç bir çocuk, Afrika'dakiler hariç, açlıktan ölmez. Eninde sonunda yerler. Ayrıca kendi kendine yemek yemeye teşvik edilen ve yemeklerin mutfakta hazırlanmasına katılan çocuk, daha çok yer. Bir de bakın bakalım o dolu dolu kocaman tabaklar, çocuğun minicik midesi için çok değil mi? Yaa.. (Yapabildim mi? Dürüst olmak gerekirse yüzde 70 oranında evet)
8. Kuralcı anne olmayacağım: Evet çocuğum, başkalarını rahatsız etmediğin sürece dilediğince keşfedebilirsin dünyayı. Ben sana onu yapma, bu yapılmaz, bu kural, şu kural demeyeceğim. Aksine yap diyeceğim. Sonuçlarına da katlan bu arada (Yaptım, bunu da yaptım...)
9. Saldım çayıra mevlam kayıra anne olmayacağım: Hayır çocuğum, yanında ben olmadan bazı yerlere gidemezsin. Ne yazık ki bu dünyada senin görmeni, duymanı ve özellikle de karşılaşmanı istemediğim şeyler var (Sormaya bile gerek yok tabii ki...)
10. Kızım, piyano da çalsın, ata da binsin, örgü de örsün, Rusça da konuşsun anne olmayacağım: Hayır çocuğum, nefret ediyorsan keman çalmak zorunda değilsin. Ama yine de şansımızı denedik değil mi? Bir kurstan bir kursa da koşmak zorunda değilsin. Her şey olmak zorunda değilsin (Bak bunu henüz bilemiyorum. Bazen abuk sabuk hayaller kurarken yakalıyorum kendimi..).
11. Mükemmel anne olamayacağım: Üzgünüm çocuğum, mükemmel anne olamayacağım. Ben de sonlu, sınırlı bir insanım. Arada sesimi yükseltebilirim, yorgunluktan uyuyakalabilirim, zararlı şeyler yiyebilirim, korku filmi seyredebilirim, hatta senin söylememen gereken şeyler söyleyebilirim. Hayatta mükemmel insan yok ki. Senden de mükemmel olmanı beklemiyorum ben. Sen çocuk ol, ben de anne...
Bunlar sadece bir kaçı. Ben, bu anneleri örnek aldım. Nasıl bir anne olunmayacağını onlardan öğrendim.... Hepsine teşekkürü bir borç bilirim.

9 yorum:

Başak dedi ki...

umurcum süper bir yazı yazmışsın,duygularıma tercuman olmuşsun.Sadece 10.madde sanırım ona ekleyeceğim bir şeyler var.Ben Adayı zamanı gelince maddi ve manevi imkanlarım el verdiği ölçüde kurslara yönlendirmeyi düşünüyorum.Tabbi ki o içlerinden seçim yapacak,beğendiğine devam edecek,sıkıldığını bırakacak bu konuda özgür.Sebebi ise şu;devir ve nesil o kadar kötü,tehlikeli ve boş ki,çocuğumu bu olumsuzluklardan,gereksiz arkadaşlıklardan ancak bu şekilde koruyabilirim gibi geliyor.Tabii ki koruyabildiğim kadar.Yanılıyor da olabilirim,bakalım göreceğiz:)Öpüyorum.

10 Haziran 2010 15:12
Aklımdakiler... dedi ki...

Madalyonun diğer tarafından doğru bir bakış açısı... Çok sevdim yazını, 11 numara özellikle süper:-))

10 Haziran 2010 15:13
Hilal dedi ki...

Umur, harikaydı.. harika!

10 Haziran 2010 15:47
Tibetin annesi dedi ki...

sen ne güzel bir annesin böyle Umurcum :)

10 Haziran 2010 16:19
anne kaleminden dedi ki...

çok güzel tespitlerin olmuş ve çok güzel anlatmışsın, ellerine sağlık diyorum umur...

10 Haziran 2010 16:31
Anne İş'te dedi ki...

Umur'cum;
sana anne diyebilir miyim??:))

Ellerine sağlık....Niye görmeden bunca seviştiğimizbir kez dah tescillendi:))

11 Haziran 2010 10:56
Berna dedi ki...

Umur, işte budur dedirten bir yazı olmuş :) Süpersin :)))

28 Haziran 2010 13:34
Yasir'in Annesi dedi ki...

ellerine sağlık .. çok qüzeldi..

11 Temmuz 2010 21:26
AycA dedi ki...

tebrik ederim...harikaydı :)

11 Ağustos 2010 01:59