Nasıl Bir Dünya?

Yazarlarımız

Hangi Konularda Yazdık?

Kim Ne Yazdı?

Sayfalar

3 Şubat 2010 Çarşamba

ha karga, ha kirpi... hepsi anne işte...

Karga ile kuzgun bana pek sevimli gelmediğinden şahsen kirpiye yavrusu pamucuk görünürmüş deyimini tercih ederim. Ada'dan önceki yaşamımda bu deyimi duymuş, pek komik bulup karnımı tuta tuta gülmüştüm. O zamanlar sürekli çocuklarından bahseden kadınlara da sinir olup yok mu acaba hayatlarında sözünü edecek başka bir şey diye ahkam keserdim. İşte insan, asla büyük konuşmamalı.
Ada, benim miladım. Ondan önceki ben ile ondan sonraki ben, birbirinden öyle farklılar ki. Şimdi bir zamanlar sinir olduğum kadınlar gibi içim dışım Ada, ağzımdan çıkan her beş sözcüğün dördü onunla ilgili... Bazen hayran hayran onu seyrederken yakalıyorum kendimi... Gözüm dünyayı görmüyor. Bu dünyadaki en güzel yavru o, en zekisi o, en muhteşemi o... Ada, bir yana dünya bir yana...
Annelik, mantığın pek de işlemediği bir tür delilik hali... Bilimsel çalışmalar, gebelik sırasında beyin de dahil olmak üzere annenin tüm bedeninin etkilendiğini ispatlamış. Tekrar eski haline dönmemiz ise genellikle uzunca bir süre alıyor.
Evet yavrularımız, dikenlerine rağmen bize pamucuk görünüyorlar. Neden mi? Çünkü başka hiç kimseyi onlar kadar sahiplenmiyor, onlar kadar içselleştirmiyoruz. Başka hiç kimse için bu kadar emek harcamıyor, kendimizden bunca vazgeçmiyoruz. Onlar demek, biz demek.
Zaten insan hayatında kaç kere böyle bir mucizeye tanıklık eder ki. Elleri, ayakları, gözleri, kirpikler... Hangi birini saysam, hangi birine övgüler sıralasam...
Onların acısı bizim acımız, onların başarısı bizim başarımız oluyor. İster dahi, ister değil... Onların bizim gözümüzdeki yeri kavramların öyle ötesinde ki... Ve tüm varlığımızla korumaya çalışıyoruz onları. Kimi zaman biliçsizce... En ufak bir eleştiri bile içimizi dağladığından sürekli bir savunma halindeyiz.
Ha karga, ha kirpi... Hepsi anne... Yavruları ister kuzgun olsun ister pamucuk... Hepsi bir tane...

2 yorum:

nisan dedi ki...

Ne kadar güzel, dürüst ve içten bir yazı. Saptamalarınız da çok doğru. Elinize sağlık

3 Şubat 2010 22:58
meldi dedi ki...

Umur yine çok güzel güzel bir yazı yazmışsın tebrikler

4 Şubat 2010 07:51