Nasıl Bir Dünya?

Yazarlarımız

Hangi Konularda Yazdık?

Kim Ne Yazdı?

Sayfalar

18 Şubat 2010 Perşembe

Geniş Çekirdek Ailem..



Konumuz "Kalabalık Aile Sendromu" evet ben kalabalık bir ailede büyüdüm ama kendi çekirdek ailem kalabalıktı.


Annem, Babam, Abilerim, Ablalarım Erkek ve Kız kardeşimden oluşan kalabalık çekirdek ailem içinde büyüdüm. Hem sıcaklığı, hem de eğlenceyi bir arada yaşadım. Ailemizin ne aşırı katı ne de aşırı esnek kuralları yoktu. Annem hepimizle hep ilgili oldu, kocaman sevgi dolu bir yüreği var annemin, sevgisi hepimizi elinden geldiğince sardı. Babam hep çalıştı ama gözü hep üzerimizdeydi bunu hissettiriyordu. Ben şimdilerde hayret ediyorum.


Babannemize, Teyzemize hep misafir olarak giderdik. Çok sıcak samimi ilişkilerimiz olmadı kuzenlerimizle, 1 teyzem ve dayım şehir dışında, 2 teyzemde uzak mesafedeydi. Annanem memleketimizde yaşıyordu. Yaz aylarımız memlekette buluşma noktalarımız oluyordu. O zamanlardan aklımda kalan hep eğlenceli yönler var, bahçe sulayışımız, ağaçtan meyve toplayışımız,koşup oynayışımız. Tabi asıl yük annemdeymiş farkına şimdilerde varabiliyorum/z. Babanneme de, teyzemlere de bayramdan bayrama giderdik. Kalabalık bir çekirdek ailemiz olduğundan çok fazla özlemini hissetmedik, aslında biz bize yetiyorduk, hepimizin oyun arkadaşı kardeşimiz oldu.


Kalabalık ailenin eğlence yönü gerçekten çok güzel, hatıralarımız güzel anılarla dolu. Tabi ki zorlukları da var ama artılarıyla eksileriyle güzel. :)


Ben çekirdek aile düzeni ve sıcak akraba ilişkileri içinde olma taraftarıyım. Kızımın kuzenleri ile paylaşımcı olmasını, çok isterim. Bu yönden Begüm çok zengin tam 12 kuzeni var, 6'sı kız 6'sı erkek. Aynı şehirde yaşıyor olmamıza rağmen henüz hep birarada olabildiğimiz zamanlar hep özel günler oluyor. Ben fotoğraflarla hep desteklemeye çalışıyorum. Begüm büyükanneleri tarafından bakıldığı için de çok şanslı, özellikle Babannesi ile arasındaki bağ çok kuvvetli, biz babannemize sadece bayramlarda gideriz.


Çocuklarımızın sağlıklı bedensel ve ruhsal gelişmesini aile ortamı sağlar. Aile içinde saygılı olabilmek, kararlar da ortak söz sahibi olmak, buna çocuğu da mutlaka katmak çok önemli, hoşgörülü bir aile yapısında bağlar daha güçlü olacağına inanıyorum.


Çekirdek aile içinde büyümeli ama mutlaka "Geniş Aile" desteği, sevgisi hep olamlı diye düşünüyorum.

2 yorum:

annelili dedi ki...

Kıskandım sizi ne güzel bir çocukluk geçirmişsiniz. Benim iki ağabeyim vardı ama benden 7,8 yaş büyüklerdi. Ben ilkokuldayken üniversiteye gitmişlerdi. Tek çocuk gibi büyüdüm ama ben hiç büyüyemedim...

18 Şubat 2010 11:40
Güneş Akay dedi ki...

Güzel bir çocukluğum oldu ama şimdilerde Annemi düşündüğüm de şaşırıyorum..
Benim 3 ağabeyim, 2 ablam ve 2 kardeşim var :)

18 Şubat 2010 11:54