Nasıl Bir Dünya?

Yazarlarımız

Hangi Konularda Yazdık?

Kim Ne Yazdı?

Sayfalar

8 Ocak 2010 Cuma

Genclikte neler hissetmedik ki:)

Annelerin Dünyasi'nda ilk yazim:) Aslinda tanidigim yabanci bir annenin hislerini yazmak isterdim ama en yakinimdaki komsumum cocuklari virüs kapmislar, ailecek hastanedeler. Böylece anneme sordum sorularimi... Annem neler hissetmis genclikte neler... Zor günlermis o zamanlar... Ben simdi sabah 5.30 da kalkiyorum, Leon Can'i krese götürüyorum, oradan ise. Ama altimizda araba, rahatiz yani. Ona ragmen sikayet ediyorum bazen, üff bugün cikmasam yataktan diyorum. Ben annemden daha rahatim, benim cocugumda benden daha güzel günler görecek umarim. Bizde diyecekmiyiz acaba seneler sonra, bizim zamanimizda söyleydi, böyleydi diye?... Gelelim kisa sohbetimize...


Kaç yaşında anne oldunuz?
- 25 yasinda anne oldum.
Kaç çocuğunuz var?
- 2 cocugum var, bir kizim (33) bir oglum (27)
Bebeğinizi kollarınıza aldığınız ilk an neler hissettiniz?
- Üzerinden 33 sene gecmis, genclikte neler hissetmedik kiJ
Lohusalık döneminiz nasıl geçmişti?
- Eskiden is, güc derken izinde yok tabii SIKINTILI gecti. Farkina varamadan gecti gitti.
Not: Annem dogumdan 20 gün sonra calismaya baslamis, lohusalik neymiski o zaman...
Lohusalık dönemi için önerileriniz nelerdir?
- Bol bol dinlenip, yeni baslayan hayatin tadini cikarmak. Birde anneyi kimse yanliz birakmasin.
Anneliğiniz konusunda hiç pişmanlık yaşadınız mı?
- Ilk cocukta tecrübesiziz, ozamanlar yeterli olmadigim konusunda pismanliklarim oldu. Birde kizimi sadece hafta sonlari görmek zor geliyordu, vicdan azabi tanidik bir duyguydu...
Çocuk yetiştirmenin en zor ve en keyifli yanları nelerdir?
- Insanin danisacak kimsesi olmayinca ilk cocukta bayagi zorluk cektim, birde calisirken bakacak kimse yok, Efsun’u anneanneye birakiyoruz pazar günü, cuma günü aliyoruz tekrar, anneanne Cankaya’da oturuyor ve kislari arabada yok otobüs cikmaz Cankaya yokusunu, baba yüklenir Efsun’u Kizilay’dan Cankaya’ya… Zor günlerdi…Oglumda rahattim biraz daha, onun cici annesi vardi, cok zorluk cekmedim.
Sizce çocuk hangi yaş döneminde anneyi daha çok zorlar?
- Her yas dönemindeJ Her yasin güzelligide zorluguda ayri.
Sizin döneminizde anne olmakla şimdi anne olmanın farklılıkları nelerdir?
- Simdiki anneler daha rahat, simdi kimse olmasa danisacak, internet varJ Simdiki anneler daha cok sey biliyor, daha bilincliler.
Günümüz annelerine tavsiyelerinizi alabilir miyiz?
- Dayakla, zorlamayla, bagirip cagirmakla cocuk yetistirilmez. Cocuk sevgiyle yetisir… Sevgiyle yetisen cocuk, sevgi verir. Cicegi dalinda sever, hayvan sevgisini bilir. Kisacasi cocuklariniza güzel seyler verin, saygiyi sevgiyi ögretin. Televizyon, bilgisayar cocugu olmasin kuzular…
Sevgiler
---Efsun---

0 yorum: