Nasıl Bir Dünya?

Yazarlarımız

Hangi Konularda Yazdık?

Kim Ne Yazdı?

Sayfalar

28 Aralık 2009 Pazartesi

ÇOCUK MU ?KARİYER Mİ?


Çalışan annenin hamile olduğunu öğrendiği andan itibaren başlar aklında sorular.Şimdi ne olacak ,işe devam mı ,doğum iznini ne kadar kullanabilirim,bakıcı bulabilecek miyim?...
Aslında daha hamile olmanın mutluluğuna varamadan başlar içinde ki ses konuşmaya.


Ben doğumuma 3 hafta kala çıktım doğum iznine, hamileleğim sorunsuz geçtiği için ,doğumdan sonra evde kalmak istedim.Bebeğimle ne kadar çok kalırsam benim için o kadar iyi olacaktı ve dolu dolu 3 ay geçirdim evde.

İşten çıkmayı düşündüğüm dönemler oldu ama hem maddi hem manevi bırakamadım, bizler güçlü ve üretken varlıklarız bir çok şeyi istediğimiz zaman başarabiliyoruz ve hem iş kadını hem anne olabilmeyi.Başarabilmek zor ;ama bir o kadar da güzel .

Evet sosyal haklarımız biraz daha fazla olsa, en az 1 yaş olana kadar izinli olabilsek, evlatlarımızı gönül rahatlığı ile bırakabilsek,kaldığımız yerden başlayabilsek, ama ne mümkün .

Ben iznimi rahat kullandım ve halen en ufak bir problemde izin kullanabiliyorum ,mesai saatlerim 9-5 uygun, hafta sonları evdeyim.Bu duruma alıştık artık kızım da ben de.

Ben şanslı olarak görüyorum kendimi ,biliyorum ki nice anneler hiç tanımadıkları insanlara evlatlarını emanet edip uzun mesai saatlerinde çalışıp emek veriyorlar.Bu kararı vermek zor ama herkes kendi durumuna göre değerlendirip yön vermeli hayatına, evlat büyütmek kadar çalışıp üretmek de güzel , bizler işteyken onlar da her geçen gün büyüyüp yeni şeyler öğreniyorlar .

İlk adım atışını ,ilk anne deyişini, biz duymadan belki de başkaları görüp duyuyor ama hayat karşımıza ne sunar belli olmuyor bizler bugün onlar için üretiyor çalışıyoruz.

---Hülya Kayalı---

0 yorum: