Nasıl Bir Dünya?

Yazarlarımız

Hangi Konularda Yazdık?

Kim Ne Yazdı?

Sayfalar

25 Şubat 2011 Cuma

Sonsuza Kadar Genç Kalmak İstiyorum

Bu hafta hep bu konuyla ilgili yazmak istedim ve düşündüm durdum. Gençlik sadece fiziksel yaşlanmayla mı kaybolur yoksa yaşananlarla, hayat boyu başa gelenlerle mi diye kararsız kaldım. Belki de her ikisi birden. Fiziksel yaşlanmanın önüne geçmek çok kolay değil ama insan günü, teknolojiyi ve hızla akıp giden hayatı yakalayabilirse daha genç kalabilir ve çocuklarıyla iletişiminde daha başarılı olabilir diye düşünüyorum.


Bu düşünceler içindeyken 1.5 senedir eve kapanıp kalmış olan ben birden bire kendimi 18-19 yaşındaki gençlere üniversitede hocalık yaparken buluverdim bu hafta. Üniversitedeki ilk dersime girdim, 60 küsür tane meraklı göz karşısında onlara nasıl hitap etmem gerektiğini çok fazla kestiremeyerek ve oldukça heyecan dolu. Onların dünyasını keşfe çıkmaya hazırlanıyorum ve bu deneyimin bana kazandıracakları için mutluyum. Kendi üniversite yıllarımı hatırladım ve o zamanlar ağzımdan dökülen bir cümleyi hatırladım.

“Bir gün öğretmenlik yaparsam nasıl bir öğretmen olacağımı bilmiyorum ama nasıl bir öğretmen olmayacağımı çok iyi biliyorum” demiştim, tavırları ve üsluplarıyla bana rahatsızlık veren hocalarımı gördükçe.

Gençlerle iletişim kurmayı başaramayan, onların dünyasını anlayamayan ve onlarla ayrı diller konuşan bir hoca olmak istemiyorum. Aynı şekilde çocuklarımı yetiştirirken de onların hayata bakışlarını, arzularını, heyecanlarını ve sıkıntılarını anlamaya çalışmak en büyük gayem olacak sanıyorum.

Benim gençliğim nerede kaldı diye sorarsanız, ben de 35 yaşımdan günler alırken 20 li yaşlardaki hayatımı hatırlamaya çalışıyorum. Üniversite, dil kursu, yurtdışı seyahatleri, gezip tozmalar, çalışma hayatı ve gece hayatının birarada yürütebildiğim ve yorulmadığım zamanlardı onlar. Şimdi ise çocuklardan fırsat bulup dışarıya çıktığımız bir geceden sonra 2 gün kendimize gelemediğimizi farkettik eşimle, herhalde yaşlanmak da böyle bir şey en basit haliyle. Yorulmak, ya da daha çabuk yorulmak, bazı şeylerden özellikle insanlardan daha çabuk sıkılmak bu süreçte farkettiğim şeyler.

Son bölüm çok karamsar oldu gibi gelebilir size ama yine de kendimi yaşlı görmeyi reddediyorum. İkiz annesi olmanın verdiği bir yorgunluk ve kendimle ilgilenememe halim var ama şimdi yavaş yavaş bundan sıyrılıyorum ve çocuklarım için enerji topluyorum. Onlar büyürken ben gençleşmeyi düşünüyorum, bedenen olmasa da ruhen beni besleyeceklerine inancım sonsuz.

Bu inançla bedenen olmasa da ruhen sonsuza kadar genç kalmak istiyorum.

4 yorum:

Eymen'im dedi ki...

Umarım hepimiz bunu başarabiliriz. Sonsuza kadar genç bir ruhla yaşamak...Sevgiler...

25 Şubat 2011 14:19
Çılgın Mevdoş dedi ki...

genciz gençç yaşlanmak neymiş ki heheyt be kim korkar yaşlılktan

1 Mart 2011 08:41
IŞIK ÖRSEL İMİR dedi ki...

teşekkürler Eymen'im ve Essa'sı
ve Çılgın Mevdoş, hepimize gençlik diliyorum

2 Mart 2011 14:44
Deniz dedi ki...

Merhabalar, ben de sizi kendi bloğuma beklerim:)
www.LensMarket.Com

11 Temmuz 2011 10:38