Nasıl Bir Dünya?

Yazarlarımız

Hangi Konularda Yazdık?

Kim Ne Yazdı?

Sayfalar

27 Ağustos 2010 Cuma

SEN CEZALISIN

Zor bir mücadele içine giriyoruz hepimiz ebebeynler olarak.Cezamı yoksa Ödülmü ?
Doğru olan hangisi ?
Çocuk yetiştirmek zor bir iş ,doğru eğitimi vermek onu hayata hazırlamak.Pratikte okumak kolay ama her zaman olmuyor işte ,kitaplara söylenenlere uymak veya uygulamak nerede ise bazen imkansızlaşıyor.
Her zaman konuşuyoruz,anlatıyoruz ama ama ...
26 aylık kızım ve nice zor günlar atlattım ,yapmam dediğim şeyleride yapabildim bazen .Kendime kızdım yanlış olduğumu anladım ama bir anlık sinir nöbeti herşeyi alt üst edebiliyor.
Uyumlu bir çocuk olmasına rağmen her çocuk gibi inat ve asabi taraflarıda var elbette .Özellikle bana eziyet edip beni delirtmeye bayılıyor gibi .Aslen sabırlı iken bazı dönemlerimde bende  asabi,sinirli,öfkeli bir anne oluyorum belki hiç ama hiç büyütülmemesi gereken bir konuda kızıma ceza verebiliyorum .
Aslında ceza derken bu güne kadar verdiklerim hiç bir işe yaramadı demeliyim.
Bence kesin kararalı olmak ve sakin ve net bir dille ifade edip anlatmak en yararlısı.Bizlerde ne kadar tutarlı ve eşit davranırsak faydasını o kadar çok görürüz bence .
Seyretiğim bir tv programında yıllardır 3 çocuğu ile yatan bir ailer en sonunda destek almaya karar verip bir merkezden yardım alıyorlar.En büyük kızları annesiz yatmıyor  anne kızı yatırıyor,o kalkıyor ağlıyor ve anneyi istiyor tam 45 dk aynı tempo ısrarla devam etti sonunda baba devreye girdi ve "yarın oyun salonunda oynayamayacaksın bu akşam bizi çok üzdüğün için "dedi .
Verilen cezalar yada yaptırılan uygulamar hep aynı bunların ne kadar başarılı olduklarıda tartışılır elbette .
Cezayı bilmeli  çocuklar bugün bizler kıyıpta veremesekte eğitim hayatlarına başladıklarında mutlaka karşılaşacaklar nede olsa .

1 yorum:

Nihal M. dedi ki...

teşekkürler paylaşım için...
emeğine sağlık tatlım...

31 Ağustos 2010 16:57