Nasıl Bir Dünya?

Yazarlarımız

Hangi Konularda Yazdık?

Kim Ne Yazdı?

Sayfalar

23 Temmuz 2010 Cuma

Ben varım diyorum annee!


Ne kadarda çabuk geçti zaman her daim büyümesini keyifle seyrederken şimdi girdik bir çatışmaya .Biraz zorlasada ,kızdırsada ,üzsede zaman zaman kendimi çaresiz hissetsemde yinede güzel 2 yaş sendromu .
Artık ben varım diyor nede olsa ,kendinin farkına varıyor güçleniyor kendim yapabilirim diyor ,seçebilirim .
Zor çok zor bi dönem ama her daim sabırlı olmak ,onu anlayabilmek önemli olan .Kim bi anda büyüyüp olgunlaşıyor ki sonuçta .
Ben büyüyüm diyor durmadan ben ,büyüdüm.
Ayakkabılarını asla kimse giydiremiyor "ben giyebiliyoyom"diyor.
Kendi seçiyor giymek istediklerini kaldı ki  bazen bana bile karışıyor o hangi ayakkabıyı gösteririse ben onu giyiyorum.
Hiçbir sebep yokken yere atıyıor kendini ağlıyor,bağırıyor "kızım neden ağlıyorsun "dediğimizde "ağlıycam içte "deyip omuz silkeliyor.
Kendince beni tehdit ediyor kızgın olduğunu ifade edebilmek için "ben babannemde kalıcam artık eve gelmiycem"diyor.
Evde yapacağım her iş için"beyaber yapalım "diyor.
An geliyo istekleri bitmiyor herne isterse yapılmasını istiyor .
Ne istediğine bazen karar veremiyor "yalama şekeri istiyom" veriyoruz "sakız istiyom"veriyoruz ,"çitolada "diyor diyor ve bunları derken son ses ağlıyor.
Kendisi giyiyor ,çıkarıyor nadirde olsa yardım kabul ediyor.
Çok konuşuyor hep soru soruyor.
Sınırları zorlaya bildiği kadar zorluyor ,pes etmiyor ,deniyor .
Babası ile hep takışıyor "git sen git diyor".
Anı anını tutmuyor ben çoktan alıştım bu duruma evet itiraf etmeliyimki bazen sınırlarımı fazlası ile zorluyor banane ,sanane, diyor tokat atıyor bende bu sayede öfkemi kontrol edebilmeyi öğrendim ,sabretmeyi ,makul ve mantıklı olmayı öğrendim yavrum hırçınlaşıp ,inatlaşırken ben sakinleşip,konuşmayı öğrendim .
Elbette kolay değil ama onlarıda anlamak ,dinlemek gerekiyor kolay yollardan geçmiyorlar en verimli koşturmaca çağlarında apartman dairelerinin en küçük odalarında ,onlar adına yapılan çocuk odalarında dağıtmadan,gürültü yapmadan ,kirletmeden yaşamayı öğreniyorlar kolay mı?

1 yorum:

birdamlacıkyağmur dedi ki...

"en verimli koşturmaca çağlarında apartman dairelerinin en küçük odalarında ,onlar adına yapılan çocuk odalarında dağıtmadan,gürültü yapmadan ,kirletmeden yaşamayı öğreniyorlar kolay mı?"

ne kadar güzel tanımlamışsın bu çağın çocuklarının çıkmazını.

26 Temmuz 2010 16:03