Nasıl Bir Dünya?

Yazarlarımız

Hangi Konularda Yazdık?

Kim Ne Yazdı?

Sayfalar

28 Ocak 2010 Perşembe

Bu dönem geçtim işte karnem

Müge’den karne almak ne kadar da zormuş.


Biliyorum ki artık bu okul hiç bitmeyecek, her günüme yeni bir ders yeni bir sınav girecek. Umarım bu okuldan gerçekten mutlu, huzurlu, toplumu düşünen, paylaşan, hassas ve güçlü, tutuğunu koparan ama hak yemeyen doğruluk ve dürüstlüğünden ödün vermeyen, çalışkan başarılı bir evlat yetiştirebilirim.


Arkamı dönüp baktığımda aferin Hülya işte başardın diyebileceksem kendime, işte ben asıl karnemi o gün alacam arkadaşlar.







ÖĞRENCİNİN                                         ÖĞRETMENİN


ADI SOYADI: HÜLYA KAYALI     ADI SOYADI: MÜGE KAYALI


OKULU: KAYALI AİLESİ


SINIFI ŞUBESİ: ÇOCUK GELİŞİMİ


DERSYILI:2008/2009 2009/2010






DERSLER DERS NOTU


1)ANNELİĞE İLK ADIM HAMİLELİK *5 PEKİYİ


Bu dersten anneme yıldızlı pekiyi veriyorum; çünkü gerçekten bana içine düştüğüm ilk günden itibaren çok güzel baktı. Yediklerine hep dikkat etti, kilo almamaya özen gösterdi, doktor kontrollerini, tahlilleri hiç aksatmadı.


Kitapla ve müzikle beni daha o günlerde tanıştırdı. Beni daha iyi büyütmek için hep okudu araştırdı bunları daha o günlerde bile benimle paylaştı.






2)YENİ DOĞANA ALIŞMA LOĞUSALIK 4 İYİ


Annem bu dönem dede oldukça başarılı idi. O güne dek bebek bakımı ile ilgilenmemiş biri olarak bana çok güzel baktı. Emzirme çalışmalarından onca acı çekip göğüsleri yarada olsa pes etmedi asla. Gaz çıkarmamda çok yardımcı oldu. Sevgisini, şefkatini hissettirebildi bana. Her ne kadar stres olsalda onu üzüp benimle ilgili doğru, yanlış bir sürü inanışlar öne sürüp müdahale etmeye çalışsallarda, başımdan hiç gitmedi izin vermedi.


Dikişleri acısa da kendi kalktı, kucağına kendi aldı, ilk banyomu bile annem yaptırdı ve halende arada babamın yardımlarını da göz ardı edemem annem yaptırır.


Altını alma konusunda ve beni hızlıdan giydirmede başarılı idi.


Doktor kontrollerim, aşılarım, vitaminlerim hepsini kendi takip etti. Benimle hep konuştu yaptıklarını bana hep anlattı, bana çok güzel ninniler söyledi.


Beni hep sevdi, kucakladı, kokladı, işe giderken sevdi, öğlen aralarında geldi emzirdi, hep anlattı işe gidi cem annem ama geri dönü cem. İlk 6 ay için iyi verdim ona bol not veremem.






3)6–12 AY ARASI GELİŞİM 4İYİ






Bu dönem dede hızla büyüdüm ek besinlere geçtim. Annem benim için her gün yoğurt mayaladı, pütürlü gıdalarla beni tanıştırdı, her akşam ertesi gün için yemem gereken besinleri babaanneme hazırladı bıraktı. her gün ayrı bir heyecan ve zevkti. Ne ben onu ne de o beni zorlamadı halende annem aynıdır. Hep müge çok uyumlu dedi, doktorumda hep mutlu bir bebek diyordu bana.


Aşı olurken ağlamam, babama hiç çekmemişim (aramızda kaslında babam iğneden korkar )


Eğlencelidir annem benimle çok güzel oyunlar oynar, bana çok güzel şarkılar öğretir. Birlikte yemek yaparız, ben mutfağı alt üst ederim ama o bana sabırla katlanır. Oyuncaklarımı saçarım etrafa toplar.


Anlatmaktan, okumaktan, öğretmekten bıkmaz canım annem.


4) 1 YAŞ GELİŞİMİ 3ORTA


Aman bu kız emeklemedi kemikleri gelişmedi bence, diyenlere kulak asmadı annem evet emeklemedim çünkü bunu yapmayı ben istemedim tam doğum günümden 1 hafta önce ayağa kalkıp yürüme çalışmalarına başladım. Yeni yaşıma yürüyerek girdim elbette annem sayesinde.


Babamı kırmamak için onca zahmete katlanıp iki kez doğum günü yaptı annem bana. Düştüm ama kalkmayı öğretti, adımlarımı doğru atmayı öğretti, kendim yapabilirimi öğretti annem bana. Önümü kesmedi, kesmek isteyenleri engelledi kendi başarsın dedi evet aslında ona kızdım bırak ta yardım etsinler dedim, ama şimdi anladım annemi. Yardımsız merdivenleri inip çıkabiliyorum, koltuklarda istediğim gibi koşturuyorum.


Bana hep doğru konuşmayı öğretmeye çalışıyor, ben yanlış söylüyorum o doğrusunu söylüyor bıkmadan. Bu ne, bu ne diye durmadan soruyorum oda hep cevap veriyor ben aslında doğrusu bazen annemi çok zorluyorum.


Acaba kendimi yere atsam ki atıp ağlıyorum dediğimi yapar mı?


Durmadan ağlıyorum, yemek yememek için elimden geleni yapıyorum.


Annem ara sıra sabırsız bir anne oluyor, kaşlarını çatıyor, kızgın bir ifade alıyor, dişlerini sıkıyor, bana sanki gereksiz kızıyor o an neden kızdığını anlayamıyorum. Özür de diliyor benden.


Kızım hatalıyım diyor bana.






5)KANAAT NOTU 4İYİ


Evet, 18 aylık bir kız oldum, çok uzun geceler geçirdik annemle daha ilk doğduğumda sarılık olup hastanede kalmamla başlayıp, ateşlen merimle devam eden, uyumam diye ısrarlı gecelerimle devam eden geceler.


Çok güzel günlerimiz oldu, emdiğim, yediğim, oynayıp parklarda gezdiğim.






Canım anneciğim sen benim her şeyimsin aslında benim gönlümün notu sana hep **100**


Ama doğrusu seni çok şımartmak be bundan sonraki dönemlerde çabalaman için notlarını kırdım. Ama elbette gönlümün birincisi, kalbimin incisi annemsin. Emeklerini görmezden gelemem şimdilik sınıfı geçip iyi bir tatili hak ettin ama bence kış tatilini gel biz evde kartopu oynayarak geçirelim.


Gelecek dönem için sana tavsiyem ki bundan sonra bu daha çok olacak benim için daha çok sabırlı ol ve dışarıdan duyacaklarına da kulaklarını kapa annem emi.


Seni her seferinde daha çok zorlaya cam sana tavsiyem; bol bol kitap oku, annelerini takip et onlardan fikir al, aktivite çalışması yapalım, yeni şarkılar öğren öğret başarılarının devamını dilerim annecim.





HADİ SINIFI GEÇTİN İYİSİN BAK

0 yorum: